Home Cocentaina El Sent-Me obri portes amb 200 alumnes i un concert de la...

El Sent-Me obri portes amb 200 alumnes i un concert de la Simfònica de RTVE a Cocentaina

0
SHARE

La vila de Cocentaina ha mantingut històricament un estret lligam amb la música que ha fet que molts reputats compositors de música de banda hagen sorgit de la localitat. Fet que li ha comportat a la capital del Comtat el fet d’atresorar un extens arxiu documental lligat a les composicions per a música de banda. Des de Gustavo Pasqual Falcó –autor de l’arxiconegut pasdoble ‘Paquito el Chocolatero’- fins Francisco Valor –amb desenes de les composicions més conegudes en la música dels Moros i Cristians-, Cocentaina és un referent musical.

Una realitat que es veu subratllada des de fa 12 anys gràcies a la convocatòria del simpòsium de noves tendències en música i educació, conegut com Sent-Me. El certamen ha obert portes aquest dilluns 7 de juliol per a formar a uns 200 alumnes en les especialitats seleccionades enguany: violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta i clarinet. Totes elles impartides per referents en formació musical amb experiència més que acreditada i amb especial atenció als més menuts.

Un concert per a emmarcar

L’11a edició del Sent-Me ha començat amb la rebuda als participants i les primeres classes, que es duran a terme fins el proper divendres 11. Tot en una jornada inaugural que ha tingut com a colofó el concert de l’Orquestra Simfònica i Cor de RTVE, que per primera vegada ha visitat la vila comtal.

El Sent-Me obri portes a tots els amants de la música de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla, que poden gaudir de concerts de música clàssica de primer a un preu més que mòdic.