
Aquest dilluns 18 d’agost s’ha obert el termini d’inscripció per a la Pujada Internacional d’Onil 2025. Les inscripcions, que s’han de fer exclusivament per internet a través del web oficial de la prova, es podran sol·licitar, com marca la normativa, fins dimecres de la setmana anterior a la prova (17 de setembre) a les 14.00h. L’activitat es sòl incloure dins de la programa de la Fira Onil es Mostra que convoca anualment la vila de les nines.
Categories per al CEM
Els vehicles que participin al Campionat d’Espanya de Muntanya (CEM) estan catalogats a 4 Categories. Categoria 1: Vehicles Turismes o Gran Turismes (GT), que es divideixen segons el seu índex de desenvolupament (PF) o prestacions del vehicle. A menor PF, majors prestacions del vehicle -major potència, millor aerodinàmica, menor pes, etc…-.
Categoria 2: Monoplaces homologats per la FIA. Fórmules, barquetes i prototips homologats internacionalment. Solen ser els més ràpids de tots. Categoria 3: Monoplaces homologats per la RFEDA. Fórmules, Barquetes, CM’s i Prototips homologats a Espanya. Entre ells els CM, i els Car Cross homologats amb elements de seguretat annexos, etc… Categoria 4: Vehicles propulsats per Energies Alternatives.
Pel que fa als vehicles que participen al Campionat de Muntanya de la Comunitat Valenciana, els vehicles només es cataloguen en dues categories: Turismes: Ací hi ha tots els vehicles turismes i Gran Turismes. Tant els que es classifiquen per PF, com els Històrics, com els que van lliures de PF (Grup 5M)
Monoplaces: S’agrupen tots els monoplaces de qualsevol tipus: Fórmules, Barquetes, CM’s no homologats per la RFEDA, Car Cross no homologats per la RFEDA, etc… A més de la Scratch o llista de classificats segons el temps total realitzat en ambdós campionats, s’establiran tres classificacions independents per al CEM o quatre en el cas d’inscrits a la categoria d’Energies Alternatives.
Campionat regional
Per al Campionat de la Comunitat Valenciana, hi haurà dos classificacions per a cadascuna de les fases de l’autonòmic, els resultats del qual formalitzaran una única classificació combinada del cap de setmana per a cadascuna de les dues categories del Campionat de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, els participants inscrits a la cursa també podran fer-ho en els tests previs voluntaris, anomenats ELO (Entrenaments Lliures Opcionals), prèvia inscripció independent, que es realitzaran a la matinal de dissabte, abans dels entrenaments oficials de la prova.
El límit d’inscrits per a la prova d’Onil s’ha limitat a 60 pilots. És important que tots els pilots accedeixin a la informació i al reglament de la prova a la web oficial per estar informats de tots els detalls, dates i horaris.