La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció General de Treball recorda que, davant la situació d’alerta climatològica per pluges i tempestes a la Comunitat Valenciana, que els treballadors tenen dret a no assistir al seu lloc en cas d’emergència declarada. Així ho estipula l’anomenat ‘permís climàtic’ recollit al Reial decret llei 8/2024.
Es tracta d’un permís retribuït que permet als treballadors absentar-se fins a quatre dies del lloc en cas de riscos greus o alertes climàtiques severes que impedisquen l’accés a la feina. El permís és de fins a quatre dies, però es pot prorrogar mitjançant un ERTO per força major si la situació ho requereix. Els treballadors es poden acollir a este dret per evitar desplaçaments en situació de perill.
Teletreball
Per tant, des de l’Autoritat Laboral es subratlla la importància de garantir la seguretat i la integritat física dels treballadors. A més, s’insta les empreses a primar la modalitat de treball a distància quan siga possible i el treball en qüestió ho permeta i sempre que les condicions de les comunicacions ho facin viable.
Així mateix, la direcció general de Treball recorda que si l’empresa té prevista la condició de teletreball, el treballador ha de prestar el servei d’aquesta modalitat. En cas que el centre de treball no estiga preparat per poder oferir als seus empleats la possibilitat de teletreballar, el personal ha de notificar a l’empresa la impossibilitat d’acudir al lloc i les circumstàncies que l’han provocat.