Com cada 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, la immensa majoria de les poblacions de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla preparaven tot un seguit d’activitats per a celebrar la festa dels valencians. No obstant, la previsió de pluges que poden ser relativament fortes a tot l’interior alacantí ha forçat als ajuntaments de la zona a donar marxa enrere a aquelles activitats que es celebraren a l’aire lliure.
La situació meteorològica preveu l’arribada de vents de Llevant carregats d’humitat, que junt amb l’elevada temperatura de la Mediterrània asseguren precipitacions a tota la zona. Tot i que la pitjor part s’espera en les zones interiors de les Marines Alta i Baixa -en alerta taronja-, la comarca del Comtat també pot rebre precipitacions localment fortes que podrien deixar 40 l/m2 en una hora i acumulacions de 100 l/m2 en 12 hores.
La muntanya espera menys acumulats de precipitació
L’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla podrien registrar precipitacions de 10 l/m2 en una hora. Tot i ser quantitats menys abultades que a les comarques costaneres, la possibilitat de que siguen relativament podria desbordar barrancs, fet que ha motiva l’alerta groga a la zona. A pesar d’això, l’AEMET preveu que les pluges caiguen de forma continuada i no torrencial, en un episodi que podria allargar-se, com a mínim, fins el proper diumenge.
Davant d’aquesta previsió, els ajuntaments de l’interior alacantí han decidit bé suspendre o bé traslladar sota sostre els actes previstos per al 9 d’Octubre. Un fet que afecta a totes les activitats a l’aire lliure a Alcoi, Cocentaina, Castalla, Onil o l’Alqueria d’Asnar. En el cas de la ciutat dels ponts, els actes previstos al carrer es duran a terme en l’Àgora. A Cocentaina només es llegirà el manifest al Centre Cultural El Teular, mentre que a Castalla i l’Alqueria d’Asnar han sigut suspeses les paelles populars i a Onil la tradicional Volta a Peu.
Directes a tvA
No obstant eixes cancel·lacions, tvA durà a terme un nodrit desplegament de recuros tècnics i humans per a seguir la festa dels valencians. Esta casa estarà en directe tant amb programació pròpia com col·laborant amb la televisió autonòmica àPunt. Des de les 9.25h i junt amb la xarxa de televisions ESAP, tvA participa en un directe seguint el 9 d’Octubre a nivell autonòmic. Per altra banda, els equips d’esta casa entraran en directe en l’especial del programa Conneció CV d’àPunt per a contar com està vivint-se la jornada festiva a Alcoi i Castalla.