El mes de desembre, que tanca l’any i desemboca en el Nadal, ha deparat dades relativament negatives en quant a l’ocupació a les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. L’últim mes de 2025 ha registrat un augment en la xifra de persones sense ocupació a l’interior alacantí, on la xifra total d’aturats ha crescut en 85 persones, deixant el total de parats a la zona en els 9.164 peresones.
El sector que més ocupació ha destruït durant desembre ha sigut la indústria, tot i que cap sector productiu de la zona ha aconseguit davallar les xifres d’atur. Un fet que fa pensar en la fi de la temporada alta de producció en sectors com el jogueter com a un dels factors que més ha contribuït a l’augment de l’atur. De fet, les dos principals localitats jogueteres -Ibi i Onil-, han liderat la destrucció de llocs de treball.
Dades per poblacions
Durant el mes de desembre Ibi ha registrat 61 persones més sense ocupació que al novembre, seguida per Onil amb 23 més, Cocentaina amb 11 i Banyeres amb 8. En el costat contrari es troba la ciutat d’Alcoi, que ha davallat les xifres de l’atur en 14 persones. Una realitat que també s’ha donat a Benillup, Benilloba o Penàguila, que han vist davallar les dades de l’atur en 7, 6 i 4 persones respectivament.
Les dades relatives a les contractacions durant el mes de desembre a la muntanya alacantina han mostrat un indicador que sòl replicar-se massa mesos a l’any. I és que la xifra total d’homes que han perdut la seua ocupació durant este mes ascendeix a 103, mentre que l’atur femení ha caigut en 18 dones. Tot en un marc en el que les centrals sindicals aposten per la reducció de la jornada laboral a 37,5h setmanals.






