tvA, la televisió de les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla, porta més de 13 anys seguint l’actualitat de les 32 localitats de la zona en tots els seus àmbits. Aquesta casa sempre s’ha preocupat per conèixer què és el que pensa l’audiència sobre els seus continguts, sempre centrats en la informació, la Cultura, les Festes i els esports que ocupen el dia a dia dels municipis de la muntanya alacantina.
Per això, l’ens ha encarregat un estudi d’audiència, com ja va realitzar en anys anteriors. Un estudi que ha deparat dades molt positives per a la televisió de l’interior alacantí. I és que, des de 2019, tvA ha incrementat un 1,9% el seu índex d’audiència, passant del 4,2% del 2019 al 6,1% actual. Unes dades que situen a aquesta casa com la cinquena cadena més vista a la zona. Només grans canals de televisió nacional superen a tvA en seguiment a l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla.
Creixement en tots els indicadors
L’estudi encarregat per aquesta casa revela que el coneixement que l’audiència de la muntanya alacantina té de tvA arriba quasi al 69% de la població de la zona, més de 12 punts per damunt del 2019. Una dada que també es replica en el percentatge de seguidors habituals del canal, que ha passat del 37 al 38,7% en els darrers anys.
També augmenta considerablement la quantitat de persones que segueixen la televisió en totes les franges horàries. Ara bé, l’hora en que més es segueix tvA ha passat entre 2019 i 2025 de la nit -5% en l’actualitat front al 4,5% de l’estudia anterior- a la vesprada -passant del 3,7 al 7,9%-. El principal espectador tipo d’aquesta casa és dona major de 55 anys, si bé el seguiment de tvA per part de l’audiència ha augmentat quasi un 10% en aquest lapse de temps i en totes les franges d’edat.
Major repercussió en xarxes socials
A banda de l’audiència televisiva, tvA també ha vist créixer notablement la seua repercussió en xarxes socials, on suma un total superior als 27.500 seguidors en totes les seues plataformes (Facebook, X, Instagram i YouTube). Aquest indicador s’ha duplicat en 6 anys, ja que en l’anterior estudi el total de seguidors d’aquesta casa via xarxes socials superava per poc els 13.000.
Amb aquestes dades, tvA consolida el seu esforç per convertir-se en un mitjà de comunicació referent a l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. El canal ha fet dels grans esdeveniments culturals, festius i esportius de la zona un dels seus grans objectius a l’hora de donar difusió als continguts de cadascuna de les localitats. Ho fa, a més, amb un gran compromís amb la immediatesa, retransmetent la gran majoria d’esdeveniments en directe. Una aposta que continuarà exercit aquesta casa degut al seu ferm compromís amb la seua cada vegada més fidel audiència.