Home Alcoi La Cambra de Comerç insisteix en que el projecte d’Alcoi Sud preveu...

La Cambra de Comerç insisteix en que el projecte d’Alcoi Sud preveu limitar activitats contaminants a La Canal

0
SHARE
Un instant de la xerrada centrada en el Polígon Alcoi Sud a La Canal.

El Vicepresident de la Cambra de Comerç d’Alcoi, Natxo Gómez, ha explicat que el Document Inicial Estratègic (DIE), avantprojecte del Parc Empresarial Alcoi Sud, ja preveu una limitació futura de l’activitat de determinades empreses per incrementar les mesures de protecció de l’aqüífer del Molinar. Gómez, que ha intervingut a la xerrada organitzada per la Universitat d’Alacant (UA) i la Fundació Mutua Levante sobre La Canal, també ha comentat que el document inicial contempla mesures de control i tractament de les aigües pluvials com de les aigües residuals generades.

De partida, el projecte inicial ja exclou 40 activitats concretes i les impedeix ubicar-se al futur Parc Empresarial. La Cambra de Comerç d’Alcoi considera que és possible el desenvolupament de sòl empresarial de qualitat, que atenga les necessitats de les empreses, i que es blinden els recursos naturals i mediambientals. Este projecte pot complicar, si s’executa, inclús la governabilitat municipal.

“Aquest Parc Empresarial, amb totes les garanties, és fonamental per al desenvolupament social, la generació d’ocupació i la capacitat de generar futur per a les noves generacions d’Alcoi i la seua comarca”, ha afegit Gómez. En les seues intervencions, el Vicepresident de la Cambra de Comerç ha posat èmfasi en la necessitat “d’esperar la definició, les exigències i els condicionants que les diferents administracions establiran en els informes que estan elaborant per poder tenir una opinió de la viabilitat del projecte”.

Viabilitat del projecte

A dia de hui -ha afegit Gómez-, qualsevol afirmació sobre eventuals riscos “no té rigor, ja que un anàlisi realitzat hui no té en compte elements que redueixen el risc i protegeixen els nostres recursos naturals, com va passar en el seu moment”. En aquest sentit, Santiago Pastor, del Parc Empresarial Alcoi Sud, ha defensat la viabilitat projecte i les garanties de protecció del entorn natural.

A més, ha insistit en el moment inicial del projecte i en la necessitat de la seua articulació definitiva en funció dels criteris i les consideracions de les administracions involucrades en la tramitació d’aquest projecte. De fet, entre els informes pertinents que estan pendents sobre el projecte, impulsat per la pròpia Generalitat Valenciana com a entitat promotora, es troben els documents de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), així com altres de diferents departaments de diferents conselleries i ministeris.

Tancs de pluvials

En aquest sentit, el DIE del Parc Empresarial Alcoi Sud recull que les conselleries d’Indústria i Medi Ambient limiten l’activitat de les empreses que en el futur es pogueren ubicar en aquests terrenys propers a l’aqüífer Barracons-Carrasqueta. A aquest veto de protecció es sumen altres mesures en el document preliminar, a costa d’altres exigències preventives. Les primeres iniciatives recullen la creació de tancs de tempestes per a les aigües pluvials per al seu pretractament i la seva conducció a àrees segures.