Amb prop d’un terç de l’exercici de 2026 ja consumit, bona part dels ajuntaments de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla encara treballen en enllestir el pressupost que els permeta operar enguany. Quadrar ingressos i despeses no sembla fàcil per a executius locals que, en la majoria dels casos, governen en minoria. Fet que obliga als respectius equips de Govern a negociar amb els grups de l’oposició per a garantir el seu vota favorable en el plenari.
En eixa tasca ha estat la dupla PSPV-Compromís que comanda l’Ajuntament d’Alcoi, i que acaba de presentar el seu projecte de pressupost per a enguany. Suma la major xifra de la història de la ciutat, fregant els 77M€ gràcies a l’increment de les aportacions provinents de les taxes de l’Estat. Un augment que ve acompanyat d’una reducció del deute municipal, que passa del 52 al 49%. I tot a pesar de que la Diputació d’Alacant ha deixat de finançar enguany a l’Ajuntament d’Alcoi, fet que han denunciat els seus responsables.
Oberts a les propostes de l’oposició
L’esborrany de pressupost comprèn increments de les dotacions en tots els departaments municipals per un valor mitjà del 20% i amb prioritat per a l’escut social, foment de l’ocupació i innovació. A banda, preveu inversions per valor de vora 6,2M€, gràcies a un préstec de més de 4,3M€ amb el que finançar-les. El document està en poder dels grups de l’oposició, dels que depèn la seua aprovació, sobre tot en el cas de Guanyar. La plataforma ciutadana ja va anunciar que no donaria suport a un pressupost que incloguera projectes com Alcoi Sud o la macroplanta fotovoltaica de Polop.
La intenció de l’equip de Govern és aprovar els comptes municipals abans de l’arribada de les Festes de Moros i Cristians.





