El Ple Municipal d’Alcoi ha aprovat aquest divendres els plans d’actuació municipal enfront de riscos sísmics, inundacions i incendis forestals. Es tracta de documents tècnics que els ajuntaments de la Comunitat Valenciana estan obligats a redactar i a aprovar, depenent de les seues característiques i dels riscos que potencialment els afecten.
Alcoi ja comptava amb un Pla Territorial Municipal enfront d’Emergències, aprovat pel Ple municipal el 31 de Juliol del 2020 i homologat per la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana el 10 de novembre d’aqueix mateix any. Segons el que es disposa en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, que regula les competències de les Administracions locals en matèria de Protecció Civil i Gestió d’Emergències, el municipi devia també comptar amb aquests tres plans específics que ara s’han votat.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Emergències i Protecció Civil, Raül Llopis, recorda que tots els Ajuntaments de les Comunitat Valenciana tenen l’obligació de redactar Plans d’Emergència i plans específics ajustats al grau de risc potencial detectat per la Comissió de Protecció Civil per a cada situació. Llopis subratlla que “comptar amb aquests documents suposa, a més de complir amb una obligació legal, dotar-se d’eines molt útils per a coordinar les actuacions i efectius de la manera més eficient davant aquesta mena de situacions”.
En els Plans Territorials Municipals d’Emergències (PTM), a part de detectar-se els riscos als quals un territori està exposat, es determina el protocol a seguir en cas que ocórrega una emergència d’aquestes característiques, establint procediments d’actuació, alarma, evacuació i socors, entre altres.