Home Alcoi Alcoi aprova en ple l’aplanament a la demanda d’FCC per la negativa...

Alcoi aprova en ple l’aplanament a la demanda d’FCC per la negativa a la retribució per objectius

426
0
SHARE

Reconeix que s’ha de dur a terme la retribució per objectius de 2020 tal com han indicat tots els informes tècnics i jurídics pertinents

El Ple ha acordat amb l’únic vot en contra de Guanyar l’aplanament a la demanda presentada per FCC sobre aquest tema per a condemnar a l’Ajuntament d’Alcoi al pagament de 170.588,78 euros en concepte de retribució per objectius per l’any 2020 més interessos i costos.

Cal recordar que el contracte actual de recollida de residus i neteja viària estableix un sistema de retribucions per objectius per a l’empresa. La dotació per al compliment d’aqueixos objectius és el 4% de la quantitat que han de rebre anualment segons el contracte estipulat. Una vegada transcorreguda l’anualitat i efectuat un informe d’auditoria respecte a la qualitat de la prestació del servei l’empresa presentarà una factura i es retornarà la part que corresponga segons el resultat de d’eixe informe. Eixe 4% es distribueix per objectius: 2% execució del servei, 1% qualitat que s’està donant del servei i 1% altres controls anuals que es realitzen d’aqueix servei. L’informe de l’auditoria externa es realitza mitjançant mostrejos de cada indicador. En aquest sentit tal com s’infereix en els múltiples informes elaborats pels tècnics municipals que obren en l’expedient en el termini comprés des de l’1 de gener al 31 de desembre de 2020 no es realitza auditoria externa pel fet que el servei estava en procés de licitació, exercint aquesta labor el Departament de Medi Ambient pels seus propis mitjans com a responsable municipal del contracte en qüestió. D’aquesta manera, la veritat és que el control de qualitat del servei l’any 2020 es va dur a terme amb mitjans propis del Departament de Medi Ambient, aconseguint-se la conclusió que la mercantil havia complit amb tots els requisits per al pagament de la retribució per objectius fixada en el contracte.

El Ple de la Corporació celebrat el 6 d’abril de 2021, amb els vots de l’oposició i en contra dels informes jurídics i tècnics es va prendre l’acord de no pagar aquestes retribucions per objectius pel que la mercantil va presentar un Recurs de Reposició mitjançant al·legacions a l’acord plenari del 6 d’abril.

En el ple del 2 de juliol es va debatre de nou el pagament d’aquestes retribucions, aportant-se a més la valoració d’aquest recurs de reposició mitjançant un informe per part del Departament de Contractació que indicava que “se determina que se debe admitir parcialmente el recurso de reposición presentado por parte de la mercantil al existir una motivación en el expediente pero ser esta de carácter político y no jurídico-técnico y conforme se establece en el expediente y reiterando el contenido de los informes se cumplen todos los requisitos para proceder al pago siendo desestimada la alegación referente a la indebida aplicación de la cláusula 10.4. al considerar que ha sido bien aplicada. Se emite el presente informe a los efectos oportuno siendo el pleno del Ayuntamiento de Alcoy el que con su mejor criterio decidirá lo que considere oportuno”. És a dir que si s’hauria de pagar aquestes retribucions, ja que si havia existit el control pertinent el que ratificava l’informe del Cap del Departament de Medi Ambient. Malgrat aquests informes favorables, l’oposició de nou va votar en contra de conducta al pagament, desestimant el recurs de reposició plantejat per l’empresa.

La desestimació d’aquest recurs que posa fi a la via administrativa va abocar al contractista a presentar un recurs contenciós administratiu, tramitant-se en el jutjat contenciós administratiu numere 2 d’Alacant i del qual s’ha donat trasllat de la demanda a l’Ajuntament per a contestar, termini que venç el dimarts 15 de febrer. El Jutjat també ha sol·licitat el trasllat de l’expedient administratiu.

Després de la interposició d’aquesta demanda, es designa l’assistència lletrada per part de l’Ajuntament, que després del seu informe de viabilitat conclou que: “Del análisis pormenorizado de los hechos la negativa del Pleno a no pagar a FCC lo que reclama no tiene prosperidad a nivel jurídico y esta representación letrada vaticina que el resultado de esa demanda no prosperará”, és a dir que s’ha d’acceptar el pagament a FCC rebutjat en dues ocasions per l’oposició en contra dels informes tècnics i jurídics, proposant la defensa lletrada que el Ple s’aplane a les pretensions de la mercantil i que reconega els fets i les circumstàncies jurídiques que es plantejaven.

Entre aquestes conseqüències jurídiques està a més de l’abonament de la quantitat reclamada de 170.588,78, l’abonament dels interessos de demora pel pagament retardat per l’import des del 8 de març fins que es faça efectiu el pagament finalment, més les costes processals per “la seua manifesta temeritat i mala fe”. Fins al moment els interessos de demora ascendirien a prop de 15.000 euros, a costa de conéixer com serà l’abast de la resolució judicial.

Cal ressaltar que els informes Jurídics i Tècnics que obren en l’expedient es reiteren “en la propuesta de pagar a la empresa dado que las no conformidades calificadas como leves no suponen ninguna penalización”. Fent referència a l’escrit presentat pel Grup Compromís en el qual qüestionava els informes tècnics de Medi Ambient respecte a la neteja dels contenidors.

Finalment, el Ple ha acordat hui l’aplanament a la demanda presentada per FCC, és a dir, reconeix que se li ha de pagar la retribució per objectius tal com indiquen tots els informes pertinents. Han votat a favor PSOE i Ciutadans, s’han abstingut PP, Compromís, Podem, Vox i No Adscrit i ha votat en contra Guanyar, per la qual cosa el resultat ha sigut 13 a favor, 2 en contra i 10 abstencions.