
El Diputat de Compromís a les Corts Valencianes, Gerard Fullana, ha visitat Cocentaina per reunir-se amb les direccions dels centres educatius públics CEIP Real Blanc i CEIP Bosco, així com amb el Centre de Formació de Persones Adultes (FPA) Beniassent. Les trobades han servit per analitzar l’impacte del que consideren com a “retallades aplicades pel govern de la Generalitat de Carlos Mazón” en matèria educativa i, especialment, “en la reducció de professorat i recursos”.
Fullana ha estat acompanyat pel portaveu de Compromís, Jordi Pla, i pels regidors Paco Payà i Javi Sansalvador, que han mostrat el seu suport a les comunitats educatives de Cocentaina i han remarcat que “l’escola pública és el principal instrument d’igualtat d’oportunitats i no pot ser víctima de retallades que perjudiquen la qualitat educativa i l’atenció a l’alumnat”.
Denuncien ratios elevades i manca de professors
Durant les reunions s’ha traslladat la preocupació per les ràtios a les aules i la manca de professorat des de l’inici de curs escolar. A més, en la trobada amb la FPA Beniassent s’ha posat damunt la taula el canvi de normativa impulsat per la Generalitat, “que amenaça la continuïtat i la qualitat d’uns ensenyaments fonamentals per a la formació i inserció laboral de moltes persones adultes”, considera la formació valencianista.
En aquest sentit, Fullana ha assenyalat que “el govern del PP està desmantellant l’educació pública en totes les etapes, des de l’escola fins a la formació de persones adultes, amb menys mestres i menys recursos. Des de Compromís no ho permetrem i portarem la veu dels centres de Cocentaina a les Corts Valencianes“.
Per la seua banda, Jordi Pla, Portaveu de Compromís a l’Ajuntament, ha afirmat que “la Generalitat abandona l’educació pública i posa traves a les famílies i als mestres. Mazón perdona impostos als rics i a Iberdrola i abandona a la seua sort a les famílies treballadores i a la majoria social. Davant d’això, treballem de la mà de la gent per reivindicar una educació amb recursos per garantir oportunitats de futur“.