Home Castalla Conselleria assegura que les empreses de joguets preveuen facturar más de 1.650...

Conselleria assegura que les empreses de joguets preveuen facturar más de 1.650 millones de euros en 2022, un 2,5% més que l’any passat

0
SHARE
Aitana más durant la seua visita a la fàbrica Muñecas Arias en Castalla.
Aitana más durant la seua visita a la fàbrica Muñecas Arias en Castalla.

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, ha destacat que aquest any, incloent-hi ja la campanya de Nadal, les empreses juganeres, concentrades principalment a la comarca alacantina de la Foia de Castalla, preveuen facturar més de 1.650 milions, cosa que suposarà un creixement del 2,5% respecte del 2021. Així ho va decretar ahir durant la seua visita a la fàbrica Muñecas Arias en Castalla, per conéixer el procés d’un sector que es reuneix en un 90% en la Foia de Castalla.

La vicepresidenta ha destacat el suport del Consell a un sector que situa la Comunitat Valenciana com a primera fabricant de joguets d’Espanya, amb el 38% de la facturació global i el 42% de l’ocupació, assenyalant que la producció del sector a la Comunitat “garanteix que els joguets compten amb la qualitat i seguretat que aquest tipus de producte ha d’oferir”, ja que és una de les principals indústries tradicionals valencianes, formant part de “l’imprescindible procés de desenvolupament del nostre territori”.

Exportacions del sector

Les exportacions de joguets en el període gener-agost de 2022 han assolit un valor de 148 milions d’euros, cosa que representa un increment del 15,38% respecte al mateix període de l’any anterior. El client més gros ha sigut Portugal, amb 2,5 milions d’euros i un ascens del 36,5 % respecte al mateix període de lʻany anterior, seguit de França, amb 16 milions d’euros, un descens del 17% respecte a l’any anterior. En tercer lloc es troba Alemanya on s’incrementen un 36,5%, amb un valor de 15,9 milions d’euros. Tot seguit es troben Itàlia, Grècia, Bèlgica, els Països Baixos i els Estats Units, on destaca l’increment del 85% amb destinació als Països Baixos.