Home Alcoi El carril bici que unirà el Centre d’Alcoi amb la Zona Nord...

El carril bici que unirà el Centre d’Alcoi amb la Zona Nord cada vegada més a prop

287
0
SHARE
Ciclistes pel carril bici d'Alcoi

Esta finançat al 90% per les Ajudes a Municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea – NextGenerationEU

Des de principi d’any s’han comptabilitzat més de 90.000 passos per l’eix ciclopeatonal a l’altura del Romeral, dels quals més de 52.000 has sigut amb bicicleta, la mitjana és de 180 passos amb bicicleta diaris

Ja s’ha publicat en el perfil del contractant de l’Ajuntament d’Alcoi, el plec de condicions de l’execució del projecte del carril bici que unirà el centre de la ciutat amb l’Eixample i la Zona Nord amb una distància aproximada de 2.900 metres.

El valor estimat del contracte és de 905.550 euros, dels quals el 90% del projecte serà finançat per les Ajudes a Municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea – NextGenerationEU. El termini per a presentar-se finalitza el dia 16 de novembre a les 12 hores. D’acord amb el volum i característiques de les obres a executar, s’estableix un termini d’execució de sis mesos, a partir de la signatura de l’acta de comprovació del replanteig.

Segons informa el consistori, les subvencions que rep l’Ajuntament són per a projectes concrets als quals s’ha presentat, i han d’adaptar-se a una línia estratègica i no poden dedicar-se a cap altra cosa. En aquest cas és per a la mobilitat sostenible, i fomentar així les baixes emissions.

Segons indica el projecte, que ha sigut redactat per un Enginyer Tècnic d’Obres Públiques, sobre la base de l’estudi de trànsit es considera viable la modificació de l’actual de tres carrils de circulació en la majoria d’aquest recorregut, per una altra que done cabuda de manera segura al mitjà de mobilitat que actualment no pot fer-ho en la zona d’actuació com és la ciclista. Respecte a l’actualitat, a penes es generen modificacions excepte la incorporació del transport públic motoritzat als dos carrils de circulació existents.

El projecte contempla un itinerari ciclista segur de doble sentit de circulació i connectarà l’Avinguda País Valencià amb el Polígon de Cotes Baixes, recorrent Els Alçamora, Alameda Camilo Sesto, Juan Gil Albert i el carrer València, adaptant les mesures a cada tram, respectant sempre la normativa vigent. Respecte als ponts que són elements característics de la nostra ciutat les condicions de circulació varien respecte a la resta de trams i hi haurà un únic sentit de circulació coincident amb el de la circulació motoritzada. Com és lògic al desenvolupar la intervenció sobre un espai urbà d’ús públic, està adequat a la present normativa d’accessibilitat al mitjà urbà. Es respectaran les parades d’autobús.

Eix Ciclopeatonal
La construcció de l’eix ciclopeatonal va solucionar un problema de seguretat per als vianants i per a ciclistes. Des de principi d’any s’han comptabilitzat 90.259 passos dels quals 52.414 van ser amb bicicleta i 37.845 caminant o corrent. La mitjana diària aproximada és de 315 passos dels quals 180 són amb bicicleta.“Aquest projecte suposarà un impuls important per a la mobilitat sostenible de la nostra ciutat, ens permetrà connectar quatre barris com són el Centre, Santa Rosa, Eixample i Zona Nord mitjançant un carril bici de quasi 3 km, que moltes persones demanden. De fet més de 180 circulen amb bicicleta per un punt concret cada dia. S’ha demostrat que tenim un projecte i estem preparats per a afrontar-lo, hem aconseguit ja més d’11 milions d’euros dels Fons Europeus i d’ací a final d’any podrien sumar un total de 20, la qual cosa es deu al fet que s’ha actuat amb planificació i amb una estratègia definida. Vull felicitar el personal tècnic el treball realitzat”, conclou el vicealcalde, Jordi Martínez.