Home Alcoi Generalitat executarà 5 obres de millora i ampliació d’instal·lacions sanitàries amb el...

Generalitat executarà 5 obres de millora i ampliació d’instal·lacions sanitàries amb el Pla Crèixer+ a l’hospital, Alcoi, Castalla i Onil

277
0
SHARE

La pandèmia de la Covid19 ha deixat bén clar que el sector sanitari requereix d’una especial cura per a dotar-lo de capacitat de resposta davant qualsevol situació de crisi sanitària. Tindre unes instal·lacions adequades i dotades del personal necessari per a atendre eixes situacions requereix de voluntat política i de grans inversions en obres i contractacions de personal. Més encara quant la Sanitat Pública ve d’anys de retalls duts a terme durant la crisi econòmica del 2008.

Modernitzar i ampliar les infraestructures sanitàries valencianes és la finalitat principal del Pla Crèixer+ que ha presentat la Generalitat Valenciana, i que inclou inversions per valor de 658 milions d’euros entre enguany i el 2023 a tota la regió. És la major inversió en matèria de Sanitat en tot el segle i suposa l’execució de 96 actuacions repartides per tota la Comunitat. D’elles, 58 es duran a terme en centres d’Atenció Primària -incloent la construcció de 6 centres d’especialitats- i 38 en hospitals.

En el cas concret del Departament de Salut d’Alcoi, Sanitat Universal preveu enllestir 5 actuacions. Les dos principals es centren en l’Hospital Verge dels Lliris i responen a dos de les seues principals reivindicacions a nivell infraestructural: l’ampliació de les seues instal·lacions i l’execució dels treballs per a reformar les àrees de Pediatria i Neonatologia. Es preveu un augment en la capacitat hospitalària amb les mires posades en futures situacions similiars a les generades per la Covid19, cosa que amb quasi total probabilitat ocorrerà en el futur.

A banda d’eixes inversions, el Consell també preveu invertir en 3 centres de salut de la muntanya alacantina. Es tracta del de La Bassa d’Alcoi, el de Castalla i el d’Onil. Tots tres seran ampliats per a millorar la seua capacitat d’atenció