Home Destacats Ibi aprova el pressupost i la relació de personal que permetrà la...

Ibi aprova el pressupost i la relació de personal que permetrà la tornada a la normalitat de gestió

0
SHARE

La present legislatura arriba al seu equador a tots els ajuntaments de la muntanya alacantina. Dos anys en els que un dels consistoris de la zona, el d’Ibi, encara no ha pogut funcionar amb normalitat de gestió. Des de juny de 2023, el nou equip de Govern iberut que composen PSPV i Som Ibi venen denunciant el funcionament que ha tingut durant els anys previs l’Ajuntament de la vila joguetera. Manca de personal en tots els departaments municipals, factures per pagar que daten de l’any 2021, i haver de funcionar amb pressupostos prorrogats han sigut algunes de les conseqüències.

Ara, després de vàries comissions informatives, el plenari ha aprovat diverses mesures per a poder recuperar la normalitat institucional en la gestió. El primer i fonamental és el pressupost per a enguany, que creix un 5% respecte a l’anterior prorrogat des del 2023. Només VOX ha votat en contra del document, que preveu el pagament de factures atrasades i a proveïdors en temps i forma per primera vegada en tota la legislatura. Un pas fonamental, afirmen, per a normalitzar la situació del Consistori.

RPT i expansió urbanística

El plenari, de caràcter extraordinari, també ha valgut per a aprovar la Relació de Llocs de Treball (RPT) com a condició indispensable per a traure a concurs les places de funcionaris municipals. Una necessitat que registren tots i cadascun dels departaments municipals, des de la Policia Local a Serveis Socials. Així mateix, el plenari ha donat llum verda per unanimitat al Pla d’Actuació Integral (PAI) per a desenvolupar urbanísticament  la partida de Les Hortes, que portava anys bloquejada.

Diversos treballadors municipals han estat presents en el plenari, ja que els problemes de gestió de l’Ajuntament els han mantingut en situació d’incertesa durant els darrers 2 anys.