Home Destacats L’AEFJ s’uneix a la reivindicació del Ministeri de Consum en contra de...

L’AEFJ s’uneix a la reivindicació del Ministeri de Consum en contra de les desigualtats basades en el gènere a l’hora de seleccionar joguets

430
0
SHARE

Des d’AEFJ s’han unit a la reivindicació expressada pel Ministeri de Consum en contra de les desigualtats basades en el gènere a l’hora de seleccionar els joguets. Així ho han manifestat aquest matí en un comunicat.

 

Al comunicat diuen que és una evidència que les joguines són objectes neutres, sense sexe, sense etiquetes específiques que les designen per a xiquets o xiquetes. Pares i mares, avis i àvies, xiquetes i xiquets, oncles, tutors, padrins… escullen entre les milers de joguines disponibles: disfresses, científiques, construccions, ninots, peluixos, bicicletes, tricicles, jocs de taula, puzles, etc, en funció dels interessos i les preferències dels més xicotets. A més, des de l’AEFJ afirmen que seria el somni d’un fabricant de joguines que el seu producte agradara a tots i cobrira el 100% de la població infantil.

 

Però, segueixen expossant des de l’associació de fabricants del joguet, que és cert que aquesta selecció pot estar influïda pels condicionants culturals adquirits, per la qual cosa, des de l’AEFJ s’han realitzat nombrosos esforços per caminar fins i tot per davant de la societat (de fet, el 1993 el sector juganer va ser el primer a adoptar un codi ètic en publicitat a Espanya) i s’han formulat diferents guies per orientar en el disseny, producció i comercialització dels joguets. És un tema que els preocupa i en què s’han fet progressos al llarg dels anys.

En aquest sentit, donen la benvinguda que l’administració els acompanye en el seu exercici de responsabilitat amb una campanya d’educació social sobre el joc i el sexisme, que oriente pares i educadors sobre les seues decisions a l’hora d’adquirir un joguet.

Per contra, des de l’AEFJ, no aproven que s’instrumentalitze els xiquets amb una proposta com aquesta, incitant-los a la vaga contra un dret fonamental reconegut per l’article 31 de la convenció dels Drets dels Infants i que a més és per antonomàsia definidor de la infància: el dret al joc.

Per això, des del sector dels joguets queden a disposició del Ministeri de Consum, en aquest tema i en el que és directament de la seua competència, la seguretat de les joguines que hi ha al mercat, per trobar solucions constructives que realment contribuisquen a eradicar els estereotips de gènere i a construir una societat més justa i equitativa.

Des del mes de juliol el sector està revisant, juntament amb el Ministeri i les associacions de consumidors, una actualització del Codi de Publicitat que aborda, entre d’altres, aquest tema important. També des del mes de juny el Ministeri té sobre la taula la nostra proposta de Guia sobre joguets i integració, que persegueix donar pautes i millors pràctiques a les empreses alhora que siguen assumibles per la societat i acceptades pel mercat. El sector està compromès des de sempre amb la societat, la transmissió de valors i disposat a acompanyar l’administració en aquest viatge de responsabilitat. No és just ni raonable, afirmen en el comunicat els membres de l’AEFJ, que s’estigmatitze el joguet i la seua indústria, per molt lloable i compartit que sigua l’objectiu.

Jugar és un assumpte molt seriós i més enllà dels instruments que s’utilitzen per operativitzar el joc, ja siguen joguines o altres eines no concebudes amb aquesta finalitat, s’hauria de promoure, que no desincentivar-se, doncs és la base d’una infància sana i feliç i per tant, d’una societat més pròspera. #ElJugueteesEsencial