La sub comarca de la Foia de Castalla porta anys conformant un dels grans pols de concentració industrial de tota la Comunitat Valenciana. De fet, entre les 4 poblacions que la composen freguen les 1.150 empreses, encara que el gros de les mateixes el composen xicotetes i mitjanes mercantils. Tot a una zona que ha demostrat crisi rere crisi la seua capacitat de resiliència, permetent que a dia de hui siga possible fabricar pràcticament qualsevol cosa a les fàbriques de la zona.
Eixa capacitat d’adaptació a l’entorn cada vegada més canviant del món actual és una de les característiques d’un empresariat valent. Tant que bona part de les empreses reinverteixen bona part dels seus beneficis en el propi funcionament de les mateixes. Així, la patronal IBIAE ha detectat un increment en les inversions executades per les companyies de la Foia de Castalla que arriba als 1.675M€ del total de 2.305 en que l’ens situa la facturació agregada de totes elles. L’indicador d’inversions creix així prop per damunt del 15% durant 2024, seguint una línia que forma part de la idiosincràsia de les empreses de la Foia.
Bones previsions
Esta tendència permet que la creació de llocs de treballs a la sub comarca de l’Alcoià vaja encadenant bones xifres, arribant inclús a indicadors inferiors al 2008, quan va esclatar la immobiliària. A hores d’ara, les mercantils de la zona donen treball a més de 12.200 persones, una xifra que ha crescut un 4% durant el 2024, i que, a tenor del seguit de dades d’atur, continuarà millorant.
L’estudi d’una consultora independent del que brollen estes dades aglutina prop de 84% del valor del territori i vora el 80% de la ocupació a la Foia de Castalla.






