Home Alcoi Més de 3.300 atencions per part de serveis socials des de la...

Més de 3.300 atencions per part de serveis socials des de la declaració de l’estat d’alarma

757
0
SHARE

La regidoria de Polítiques Inclusives de l’Ajuntament d’Alcoi segueix treballant intensament per pal•liar les conseqüències de la crisi sanitària de la Covid-19 en el cas d’aquelles persones més vulnerables de la nostra ciutat. En total, des que es va declarar l’Estat d’Alarma en Espanya, tant amb el tancament les primeres setmanes de negocis, empreses, escoles i el confinament social total, com en la desescalada, s’han realitzat més de 3.300 atencions, arribant a prop de 1500 nuclis familiars vulnerables, tant unifamiliars com de diverses persones.
Pel que respecte als nous serveis que s’han implantat, per respondre a les necessitats creades per la crisi sanitària, destaquen les ajudes directes a través de l’entrega de menjar no perible i de primera necessitat amb la col•laboració de Creu Roja que han arribat a 544 famílies, 475 menors i 977 adults (tramitades des de l’ajuntament). Un altre dels nous serveis ha estat l’alberg per a persones sense sostre, ubicat en el Centre Social de la Zona Nord, ja tancat perquè cada persona s’ha ubicat en el lloc adequat segons les seues necessitats.
Per la seua part, la implantació del telèfon d’atenció psicològica, una altra de les noves mesures específiques en la pandèmia, ha atés a 17 persones, oferint un espai d’acompanyant i escolta per pal•liar la situació de soledat i angoixa de molta gent enfront de la nova normalitat.
L’altre servei, implantat a conseqüència de la Covid-19, ha estat un càtering per a menors afectats pel tancament dels centres educatius que ha arribat a un total de 134 escolars, de 60 nuclis familiars de la ciutat, assegurant que realitzen una ingesta d’aliments diària adequada i saludable.
D’altra banda, trobem els serveis habituals de la regidoria de Polítiques Inclusives, que també han vist ampliats els usuaris i les ajudes per arribar a més gent. Les Unitats de Treball Social (UTS) dels diferents barris, el servei de Dependència, Igualtat i Atenció Prenatal i de Primera infància (APPI) han realitzat un total de 1.330 expedients. També s’han realitzat 25 atencions a persones majors per a traure la brossa. El repartiment de menjar o la compra de medicament a persones i famílies que no poden eixir del domicili i no tenen a ningú que els puga ajudar, en aquest cas, ha realitzat 286 gestions on també s’inclou seguiment telefònic a aquests usuaris. Per últim, un total de 107 serveis ha realitzat el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), d’ells 28 nous per la crisi de la Covid.19. Aquest servei també ha donat formació a un total de 18 treballadors.
Pel que respecte a ajudes econòmiques directes, els PEIS d’emergència han arribat a un total de 792 nuclis familiars i els RVI (Renda Valenciana d’Inclusió) d’urgència, s’han repartit a 80 nuclis familiars.
La regidora de Polítiques Inclusives, Aranza de Gracia, explica l’evolució del treball realitzat des del departament: «Des de la Regidoria de Polítiques Inclusives hem treballat des del minut zero d’aquesta crisi sanitària per atendre tant als usuaris habituals com a les noves necessitats que sorgien davant l’estat d’alarma i el confinament que hem viscut. Portem més de 3300 atencions, i hem de destacar l’esforç de totes aquelles treballadores i treballadors que adaptant-se a les noves necessitats, han donat el millor de si mateixos. Com tots sabem, la crisi ha colpejat més fort als ciutadans vulnerables, és cert que a últimes setmanes, estem notant que està disminuint la intensitat. Seguim treballant perquè no podem baixar la guàrdia, seguim treballant per a pal•liar els efectes d’aquesta situació tant nova com imprevisible, i de les conseqüències que poden provocar en la població més vulnerable”.