Home Alcoi Més de 460 alumnes de 6é de Primària elegeixen en què invertir...

Més de 460 alumnes de 6é de Primària elegeixen en què invertir quasi 25.000€ en els Pressupostos Participatius de la Infància a Alcoi

594
0
SHARE

En inversions es duran a terme instal·lacions de papereres adaptades per a la infància i per a persones amb diversitat funcional a zones pròximes als centres educatius i l’emplaçament de taula de ping-pong al parc de Cotes Baixes. Pel que respecta a activitats es farà una jornada de paint-ball, una altra de videojocs i un taller de cuina.

Els pressupostos participatius per a la infància d’Alcoi ja coneixen el resultat de les votacions que es van dur a terme la setmana del 10 al 14 de maig. Ha participat l’alumnat de 6é de pràcticament tots els centres tant públics com concertants d’Alcoi a més del CLIA i CPEE Tomàs Llàcer, en total 461 estudiants.

Hi havia 21 propostes, 9 de despesa corrent i 12 d’inversió. Cada estudiant havia de votar obligatòriament 3, una de cada opció i la tercera podrà triar entre inversió o despesa corrent. El total entre les dos vessants inversores de la iniciativa -inversió i despesa corrent- ascendeix a prop de 25.000 euros.

Aquest projecte segueix des de l’any passat el mateix sistema que el ‘dels majors’, és a dir, es destina una part per a inversió, en aquest cas 20.000 euros i una altra per a despesa corrent, 5.000 euros. S’entén com a inversió aquelles despeses destinades a la creació o adquisició de béns materials i que no comporten ni despesa corrent anual ni plurianual, més enllà de les mínimes necessàries per a la seua conservació i manteniment. Amb la despesa corrent es poden fer diferents activitats, són iniciatives que no perduren en el temps.

Per dur endavant aquesta edició el professorat va rebre una classe formativa i durant els mesos de març i abril van fer 4 tallers: Ens informem, Investiguem, Treballem en equip i Contrastem les propostes treballant en grup. Tant l’activitat formativa com els tallers van ser oferits de forma telemàtica.

“La pretensió dels pressupostos participatius per a la infància entenem que és la mateixa que la dels adults, és a dir: una forma de participació de la ciutadania en la gestió pública del municipi, mitjançant la qual entre tota la ciutadania pot participar i prendre decisions en l’elaboració del pressupost públic municipal. La infància també és ciutadania de ple dret i, consegüentment, ha de participar i decidir. No sols escoltar la seua veu, sinó generar les condicions perquè puguen analitzar, proposar i decidir per ells mateixos. La proposta és generar espais propis per a la infància, en la qual, acompanyats per les persones dinamitzadores siguen capaços d’analitzar un aspecte quotidià, per a acabar proposant possibles solucions, construint les seues pròpies respostes i que eixes respostes siguen explicades des de la seua genuïna visió del món”, ha explicat la Regidora de Democràcia Participativa, Teresa Sanjuán.