Home Destacats Tibi avança en la regularització de Terol amb la urbanització forçosa que...

Tibi avança en la regularització de Terol amb la urbanització forçosa que hauran d’afrontar els veïns

0
SHARE

Fa més de 4 dècades que el terme municipal de Tibi experimentava un boom urbanístic que va portar a la construcció de diverses urbanitzacions perifèriques. Algunes d’elles no van comptar amb tots els permisos pertinents i altres tantes van acabar sent abandonades pels seus urbanitzadors. Un fet que les va deixar sense les condicions d’habitabilitat mínimes per a un nucli poblacional, com serveis de recollida de residus, aigües residuals, enllumenat o voreres. Tot i que s’ha avançat en tràmits per a la urbanització d’algunes, a hores d’ara encara no s’han materialitzat.

Una de les principals afectades és la de Terol, composada per vora 1.100 parcel·les, habitades bé com a primera o bé com segona residència. L’Ajuntament tiberut ha encetat el procés per a recepcionar la urbanització, que a dia de hui és privada, cosa que impedeix escometre inversions a les administracions. El gros del cost dels treballs correrà a càrrec dels propis veïns, alguns dels quals han mostrat el seu descontent en haver de pagar xifres a partir de 30.000€ pels treballs.

Projecte modificable

El Consistori està duent a terme una campanya informativa amb els veïns de Terol, que poden presentar al·legacions al projecte i modificar-lo. La intenció municipal és aconseguir el millor preu possible per als residents a la zona, els quals són coneixedors de la condició d’irregularitat en la que es troba la urbanització des de la seua construcció. Molts d’ells han estat estalviant des de fa anys a l’espera d’una solució definitiva que pot arribar en els propers mesos.

La situació irregular de la urbanització Finca Terol es replica en altres com la Pinada del Riu o Bonaire-Maigmó, totes elles repartides pel terme municipal de Tibi.