Inici Cocentaina Cocentaina recupera el pas per la Via Verda amb 220 metres i...

Cocentaina recupera el pas per la Via Verda amb 220 metres i 80 tones de passarel·la peatonal

276
0
COMPARTIR

Dos dècades després de que Foment tallara la Via Verda a l’entrada sud de Cocentaina per a construir els accessos a l’autovia, la vila comtal recupera aquest accés per a vianants i ciclistes. Tot després de 4 mesos d’obres en les que s’han invertit prop de 400.000 euros per a ubicar una passarel·la de 220 metres de llarg i 80 tones de pes.

Fa ara dos dècades, la vila de Cocentaina donava un pas endavant en quant a les comunicacions rodades amb la construcció dels accessos per l’autovia. No obstant, aquestes obres tallaven altre dels accessos a la localitat, en aquest cas per a vianants i ciclistes, com és la Via Verda. Un fet que, durant dos dècades, ha provocat que els veïns que transitaven a peu entre Cocentaina i la ciutat d’Alcoi hagen tingut que creuar l’enllaç a l’autovia. Aquesta maniobra suposava un risc tant per als vianants com per als vehicles que ja ha quedat eliminat.

Ha sigut gràcies a la construcció de la passarel·la peatonal que travessa des del polígon de la Llaona fins l’explanada del ferrocarril, unint els dos costats de l’accés sud des de l’A-7 a la vila comtal. La nova infraestructura té una llargària total de 220 metres i un pes de 80 tones, la majoria d’elles pertanyents a l’estructura d’acer sobre la que es sustenta la plataforma. Els treballs han tingut diverses complicacions tècniques, tota vegada que part dels fonaments es suporten damunt d’una antiga corrent d’aigua que ha obligat a reforçar-los.

La construcció de la passarel·la recupera un accés sostenible a la capital del Comtat just un mes abans de la Fira de Tots Sants, pel que centenars de veïns d’Alcoi podran accedir per ella a Cocentaina. Tot per damunt d’una plataforma central per a instal·lar la qual s’ha hagut de tallar el trànsit en l’accés des de l’autovia, ja que té més de 47 metres de llarg i pesa vora 30 tones. Això sí, s’ha fet de nit per a evitar molèsties en el trànsit. Les obres han tingut un cost proper als 400.000 euros, finançats al 75% per la Diputació d’Alacant i la resta a costa de l’Ajuntament contestà. Ara, l’administració contestana es planteja ubicar una zona d’esbarjo a la porta del túnel de la Via Verda, just a la base de la nova passarel·la.

Un fet que ha provocat crítiques per part de l’oposició contestana, ja que és Foment qui hauria d’haver pagat els treballs. No obstant, per al Consistori era imprescindible executar uns treballs que ja han rebut els seus primers usuaris.