El jurat ha triat este dijous 6 de novembre el disseny del cartell anunciador de la CXLI Cavalcada de Reis d’Orient d’Alcoi, que tindrà lloc el pròxim 5 de gener de 2026. L’obra seleccionada és de l’artista Ester Hernández, una jove dissenyadora i il·lustradora valenciana que ha captat l’essència màgica d’aquesta celebració centenària.
Tal com ella mateixa explica, “vaig nàixer a Alaquàs i tinc 26 anys. Sempre m’han agradat les arts plàstiques, dibuixar, fer manualitats i el llenguatge audiovisual. Després d’estudiar un cicle superior d’animació digital, em vaig graduar en Disseny Gràfic a l’EASD de València. A partir de les meues pràctiques amb Antoni Sendra (podenco.tv) i els projectes posteriors al seu estudi, vaig començar a experimentar amb diversos materials fins a trobar el meu estil actual, centrat en la plastilina com a element base. Des de fa un temps compartisc el meu procés creatiu, manual i imperfecte, al meu compte d’Instagram @sudoripara__, on la intel·ligència artificial no hi té cabuda”.
Sobre la seua inspiració per al cartell, Hernández explica que “vaig voler reflectir la màgia que encara sent cada Nit de Reis. La plastilina és un material que tots associem amb els nostres primers anys de vida, i són eixos anys els que sostenen la il·lusió al llarg del temps. Per això, em semblava important incorporar algun element tradicional de la Cavalcada d’Alcoi, i vaig decidir utilitzar l’escala roja com a estela per a l’estrela principal que apareix a l’obra“.
Intel·ligència Artificial prohibida per al disseny
Segons estableixen les bases del concurs, el certamen busca un disseny original i inèdit capaç de representar l’esperit i la màgia de la Cavalcada alcoiana, considerada la més antiga del món. Com a principal novetat d’enguany, les bases incloïen per primera vegada la prohibició expressa de l’ús d’intel·ligència artificial en qualsevol fase del procés creatiu, amb l’objectiu de garantir l’autenticitat i el valor artístic de les propostes.
El jurat ha estat format per cinc membres del món del disseny i les arts plàstiques, a més d’una representant del Consell Local d’Infància i Adolescència, que ha aportat la visió del públic més jove.
La Cavalcada de Reis d’Orient d’Alcoi és molt més que una desfilada. Forma part d’una trilogia nadalenca única que inclou les Pastoretes, el Ban Reial i el Betlem de Tirisiti, juntament amb la visita al Campament Reial, convertint la ciutat en un autèntic escenari de màgia, emoció i tradició cada Nadal.
El Regidor de Festes, Jordi Martínez, ha destacat que “a diferència d’altres poblacions, les nostres festes de Nadal no són exclusivament infantils. A Alcoi, tota la ciutadania participa i es deixa portar per la il·lusió com si tornara a la infància. És una experiència col·lectiva que ens uneix i ens emociona a totes i tots”.






