Home Alcoi Alcoi aprova adjudicar la contracta de la brossa a FCC per 3,8...

Alcoi aprova adjudicar la contracta de la brossa a FCC per 3,8 milions d’€ a l’any i amb millores

840
0
SHARE

La taula de contractació i el plenari d’Alcoi han donat llum verda al pas previ a l’adjudicació del servei de recollida de residus urbans, caducat des de fa 5 anys. Tindrà un cost anual de 3,8 milions d’euros durant 4 anys i la seua adjudicació pot ser aprovada en el plenari del 26 de febrer. El plec de condicions també inclou millores en el seguiment del servei i el canvi de tots els contenidors de la ciutat.

El servei de recollida de residus urbans a la ciutat d’Alcoi porta més de 5 anys sent prolongat davant la impossibilitat de renovar-lo durant eixe període de temps. Una realitat que ha tingut conseqüències en la prestació del servei que té la ciutat en aquest sentit, com l’empitjorament de l’estat dels contenidors repartits pel casc urbà. Després d’un lustre, la mesa de contractació composada per tècnics municipals i representants de tots els partits polítics alcoians ha determinat l’empresa que prestarà el servei durant els propers 4 anys, amb possibilitat de 2 més.

L’elegida després de la licitació duta a terme en abril de 2017 és FCC, que ha concorregut al concurs públic juntament amb altres 6 empreses, incloses dos UTE. El plec de condicions establia un cost anual màxim de 4,4 milions d’euros en un procés que s’ha dilatat per a investigar una de les ofertes, excessivament baixa per als serveis a prestar. Finalment, els tècnics municipals han determinat que l’oferta de FCC, que tindrà un cost anual de 3,8 milions, facilitant un estalvi a l’Ajuntament de més de mig milió en aquest sentit, és la més idònia per a continuar amb el servei.

Ara bé, la renovació del servei inclou també millores en el seguiment d’un servei que durant els darrers 5 anys ha funcionat pràcticament sense control, tasca que estarà a l’abast no sols de l’administració alcoiana, sinó també de tots els veïns. Altra de les millores consisteix en la renovació total dels contenidors repartits per la ciutat i l’eliminació dels ubicats als polígons, que seran substituïts per recollida porta a porta. Des d’ara, l’empresa té 10 dies per a presentar la documentació necessària abans de que l’expedient arribe al plenari, podent ser aprovada l’adjudicació el proper 26 de febrer.

La nova contracta inclou la posada en marxa del contenidor exclusiu de residus orgànics per a crear compost, que s’experimentarà de manera pilot a la ciutat.