Inici Alcoi Alcoi audita el servei de recollida de residus i neteja viària per...

Alcoi audita el servei de recollida de residus i neteja viària per a garantir el compliment del contracte

121
0
COMPARTIR

Abans de l’estiu, l’Ajuntament d’Alcoi va realitzar, per primera vegada a la seua història, una auditoria al sistema de recollida de la brossa i neteja viària, millora contemplada dins del nou contracte municipal per a aquest servei. Els resultats de l’auditoria han sigut positius per dos motius, segons el Consistori: d’una banda, perquè aquest sistema ha demostrat que és una eina útil, sistemàtica i objectiva per a definir una sèrie d’indicadors i no només sensacions respecte a com es troba la ciutat en el tema de neteja; d’altra, perquè es tracta d’un control exhaustiu a l’empresa per part l’Ajuntament perquè es complisca el plec de condicions d’un dels contractes econòmicament més alt dels licitats.

L’auditoria realitzada per l’empresa Geprecon, Técnicas de Control, Prevención y Gestión Ambiental SL s’ha realitzat durant el segon trimestre de l’any en la ciutat d’Alcoi a través de l’adjudicació d’un contracte menor. Pel que respecte a l’auditoria, constava de tres apartats. L’apartat 1: recollida efectiva en els contenidors, els equips humans de treball i les actituds. S’han inspeccionat un total de 100 contenidors en 10 auditories, i només 8 estaven plens, pel que hi va haver un incompliment del 8%. La inspecció dels equips, un total de 36, ha sigut positiva en tots els casos. Tampoc hi ha queixes sobre actituds irrespectuoses, segons l’Ajuntament.

En el segon apartat s’aborda la conservació i neteja dels contenidors. De 158 contenidors estudiats, s’han contemplat deficiències greus en dos d’ells, que representa l’1,3%. Sobre la neteja dels contenidors, no s’han detectat deficiències. I en l’apartat 3, es valora la qualitat de la neteja viària. Del total de 52 trams de carrers avaluats tenint en compte si hi ha excrements, residus, fulles o taques de manera ponderada, el resultat és satisfactori.

Cal tenir en compte que l’auditoria afecta al percentatge de facturació del 4% retingut a l’empresa i sobre el que s’aplica la penalització per tots els incompliments o deficiències detectades en l’auditoria. En aquest cas, la penalització ha sigut de només el 0,15%, per tant el retorn a l’empresa ha estat el 3,8%.

El regidor, Jordi Silvestre, valora positivament els resultats afirmant que els “ens diuen que en un període en concret, l’execució del servei ha sigut molt bona. Evidentment, cal realitzar les auditories durant tot l’any per a traure resultats globals”.