Home Alcoi Alcoi presiona per a que s’alleugere el projecte de millora de la...

Alcoi presiona per a que s’alleugere el projecte de millora de la línea de tren Alcoi-Xátiva davant una nova interrupció del servei pel malestar de les vies

1376
0
SHARE
L'estat de conservació d'algunes estacions de tren a l'interior deixa molt que desitjar.

L’Ajuntament d’Alcoi torna a manifestar la seua molèstia davant el nefast estat de la línia ferroviària Alcoi-Xàtiva i pressiona perquè els tràmits de millora s’alleugeren davant una situació de nul·la manutenció que no és nova i que ocasiona que el servei patisca interrupcions i alteracions constants, amb les consegüents molèsties que genera als usuaris.

El passat divendres 7 d’octubre un tren València-Xàtiva-Alcoi de la línia 47 de Mitja Distància que devia arribar a Alcoi 22:30 no ho va fer a causa de una parada en sec d’aquest abans de la pujada a Agres per un problema a les vies. Els passatgers van haver de desplaçar-se la resta de trajecte fins a Alcoi i Cocentaina en autobús arribant a les 3:00 de la matinada.

Alcoi reivindica que el tren és bàsic per a vertebrar el territori i els seus ciutadans s’han manifestat en diverses ocasions davant els intents de Renfe i Adif de cessar els serveis al trajecte. L’ajuntament considera fonamental que la comarca de l’alcoià, amb vora 110.000 habitants, compte amb un servei concorde al moment i necessitats actuals, tant pel que fa a maquinària i via, com a les freqüències.

Unes millores que es fan pregar

L’ajuntament d’Alcoi demana a Adif que els terminis anunciats el passat mes de maig per a la renovació de la línia es complisquen i que al primer trimestre de 2023 estiguen aprovats els projectes. Un projecte que promet una inversió de 150 milions, la major des de la construcció de la línia fèrria, que eliminaria les restriccions de velocitat i milloraria tant la duració i les freqüències del viatge.

Si aquestes millores s’acompleixen, suposarien l’impuls definitiu del tren a les comarques interiors alacantines, apropant-les a la futura estació d’Alta Velocitat del Corredor del Mediterrani a Xàtiva, que es convertirà en el nus ferroviari més important de les comarques centrals valencianes, amb la millor connexió amb Madrid, Barcelona i el sud d’Espanya.