Home Alcoià Atenció Primària recupera l’oferiment d’atenció presencial o telefònica per als pacients

Atenció Primària recupera l’oferiment d’atenció presencial o telefònica per als pacients

664
0
SHARE

Els centres d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana ja han reprès l’oferiment d’atenció presencial quan es demana cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, cridant al centre o al 961839000. Les agendes per aquesta modalitat assistencial estan operatives des d’aquest dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.

La reactivació de les agendes presencials permet optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial -l’Atenció Primària- i la persona sol·licita cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut cridant al seu centre o al 961839000. Per als que van a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge amb l’objectiu d’oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seva necessitat com més aviat possible. En qualsevol cas, l’objectiu és optimitzar l’assistència, prevenir massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometin la seguretat de professionals i pacients, així com evitar la ciutadania desplaçaments innecessaris.

La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana. Si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’ha marcat com a objectiu reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant maig, sempre en funció de la necessitat d’atenció.

Atenció Primària va atendre 36,6 milions d consultes el 2019, majoritàriament presencials i un 4% domiciliàries. Més de la meitat van ser cites en Medicina Familiar, seguides d’Infermeria (37%) i Pediatria (10%). La resta van ser visites a matrones.