Home Alcoià Costa Blanca i Diputació d’Alacant enceten FITUR presentant la campanya provincial de...

Costa Blanca i Diputació d’Alacant enceten FITUR presentant la campanya provincial de turisme

425
0
SHARE

La jornada inaugural de FITUR 2022 ha arrancat en l’estand del Patronat Costa Blanca amb la presentació de l’oferta turística dels municipis de la província. En aquest sentit, els ajuntaments del Campello i Coix han sigut els primers a donar a conéixer les seues propostes de promoció, totes dues vinculades al món de la cultura, els videojocs i les noves tecnologies.
Així, El Campello ha detallat els detalls de ‘El Llibre Màgic’, un projecte interactiu especialment destinat als més xicotets de la casa amb dibuixos per a acolorir, sopes de lletres i localitzacions de monuments emblemàtics que permet als xiquets i xiquetes descobrir al costat dels seus pares els atractius de la localitat, mentre que Coix ha explicat en què consisteix ‘L’estrany cas del savi i la marquesa’, una original proposta digital que, a través del joc, l’entreteniment i la diversió, brinda als usuaris una innovadora experiència turística.

Els Plans de Sostenibilitat Turística i els Projectes DTI han centrat el segon bloc de presentacions del matí. Benissa, Torrevella, Altea i Alcoi han donat a conéixer les estratègies i actuacions que estan impulsant en aquests àmbits amb la finalitat d’afavorir l’eficiència energètica i de treballar en la conservació dels seus recursos naturals i patrimonials i en el desenvolupament d’un model turístic de qualitat, accessible i inclusiu. A més, amb aquestes propostes es pretén introduir la intel·ligència turística en el destí a través de l’ús d’eines digitals que permeten la recol·lecció i l’anàlisi d’informació i dades turístiques o la gestió dels fluxos de visitants de manera eficient.

L’activitat en l’espai del Patronat Costa Blanca en FITUR ha continuat amb la presentació dels vídeos experiencials i de promoció dels consistoris de Villena, Onil, Biar, Calp, El Campello, Santa Pola i Guardamar del Segura. Amb aquestes iniciatives audiovisuals, considerades com una important eina de comunicació i màrqueting, les poblacions pretenen incrementar el flux de visitants cap als seus destins, difondre els atractius de les seues localitats, posant l’accent en el turisme segur, i impulsar la desestacionalització.

La província d’Alacant és una joia gastronòmica que compta amb un ampli ventall de productes autòctons que destaquen pel seu exquisit sabor i excel·lent qualitat i amb un gran elenc de restauradors que ens sorprenen diàriament amb les seues extraordinàries elaboracions.

Amb l’objectiu de potenciar tota la riquesa culinària del territori, els municipis organitzen anualment diferents fires, jornades i esdeveniments com el Congrés Nacional de la Carxofa de la Vega Baixa -26 i 27 de març- i la Mostra Gastronòmica -28 de març-, que se celebraran a Almoradí, la *Setmana Gastronòmica de la Nyora i el Llangostí de Guardamar del Segura, que en la seua 18a edició tindrà lloc del 6 al 12 de juny, o la Crosta Market de Callosa de Segura, que es durà a terme el mes vinent de febrer.

El nou catàleg temàtic de Teulada-Moraira o el Tall Simbòlic i les Jornades Gastronòmiques de la Bacora Colar d’Albatera són unes altres de les propostes per a aquest 2022 que s’han donat a conéixer aquest matí en la Fira Internacional de Turisme de Madrid.

La vesprada continuarà amb les presentacions d’altres productes i accions relacionats amb l’esport, la cultura, l’interior, la promoció en línia o el turisme LGBTQ+.