Home Cocentaina Col·lectiu-Compromís de Cocentaina demana a les entitats bancàries milloren el servei a...

Col·lectiu-Compromís de Cocentaina demana a les entitats bancàries milloren el servei a les persones

677
0
SHARE

El Col·lectiu-Compromís presenta una moció a l’Ajuntament de Cocentaina per instar a la banca a millorar l’atenció a la ciutadania.

Segons manifesten des del Col·lectiu, en els últims temps la prestació i la qualitat dels serveis bancaris presencials a la ciutadania s’han reduït de forma extraordinària. Un procés que s’ha vist agreujat per la digitalització, les fusions i també per la pandèmia, amb la implantació de la cita prèvia, les limitacions d’accés a les oficines i les restriccions d’horaris d’atenció.

“Aquesta és una situació que afecta la població en general, però sobretot, als col·lectius de persones majors i amb diversitat funcional, que veuen els seus drets vulnerats per la manca d’una atenció específica que els ajude a exercir-los de forma adequada i segura. Amb aquest fenomen es posa de manifest una notable manca d’ètica per part d’aquestes entitats amb l’abandonament de serveis i l’aplicació de quotes abusives. Sense dubtes, estem davant d’una situació de maltractament als col·lectius més vulnerables i, en definitiva, a la població en general”, explica Jordi Pla, portaveu del Col·lectiu-Compromís a l’Ajuntament de Cocentaina.

Pla argumenta que “és evident, i el debat respecte a com s’ha d’actuar està obert al carrer, que el servei que ofereixen els bancs a les seues clienteles ha empitjorat al llarg dels darrers anys. Amb la fusió de les entitats bancàries s’ha anat reduint l’oferta, creant un escenari en què hi ha menys competència, el qual ha propiciat que els bancs tinguen molta més capacitat d’imposar les seues condicions als usuaris, despersonalitzant el servei d’atenció al client.”

A més a més, “la digitalització i les fusions han provocat el tancament de sucursals. Les conseqüències de la pandèmia han provocat una limitació d’horaris de l’atenció al públic i la derivació cap a la cita prèvia i els gestors. La banca en línia i la reducció de personal obliga els usuaris a operar a través dels caixers automàtics, del telèfon mòbil i de l’ordinador. Aquest fet, que afecta a tots els ciutadans, té una major afectació a les persones d’edat avançada (que no estan acostumades a utilitzar les noves tecnologies) o a les persones amb diversitat funcional.” raona Pla.

Per això, des del Col·lectiu-Compromís han presentat una moció a l’Ajuntament de Cocentaina perquè s’inste a les entitats bancàries a què oferisquen atenció personalitzada en finestreta durant l’horari que les oficines estiguen obertes al públic, per tal de facilitar una atenció més comprensible a la ciutadania i ,en particular, a la gent major i a persones amb diversitat funcional. Així com, que les entitats bancàries no cobren comissions per conceptes derivats del servei d’atenció a les persones que no tenen les habilitats per poder fer, de forma autònoma, les diferents gestions en els caixers automàtics i que s’aplique una tarifació social en l’aplicació de comissions, en funció de les característiques de cada client. També, des del Col·lectiu-Compromís proposen la instal·lació de caixers automàtics a les pedanies o barris de Cocentaina que queden més lluny de l’abast de les oficines d’aquestes entitats, per tal que les persones que hi visquen puguen fer els tràmits més bàsics.