Home Cocentaina Comunicació inclusiva: la darrera aposta en la difusió de la Fira de...

Comunicació inclusiva: la darrera aposta en la difusió de la Fira de Tots Sants per a ser accessible a tothom

263
0
SHARE

El pla de comunicació inclusiva per a la Fira de Tots Sants de Cocentaina és una anàlisi de les ferramentes de comunicació i promoció de l’esdeveniment que té com a objectiu la realització d’un pla d’acció per aconseguir que l’estratègia de comunicació i organització d’aquest acte siga inclusiva per a totes les persones i millore la qualitat del mateix.

L’anàlisi -realitzat per l’equip de Equalitas Accesibilidad amb la col·laboració de la fundació Iddeas- busca les millores necessàries perquè totes les persones que acudisquen a la Fira tinguen l’oportunitat de participar d’ella i gaudir-la.

Aquesta documentació aporta mesures correctores de tres tipus: adaptació a la normativa vigent, millores per a la qualitat de l’experiència de qualsevol persona que visite la Fira i millores específiques per a col·lectius amb alguna discapacitat. S’inclouen mesures per a la senyalització visual, la senyalització acústica, punts d’atenció personal, formació del personal d’atenció i equipaments per millorar l’accessibilitat auditiva, física, visual i cognitiva.

Eugenia Miguel, Regidora de Fira de Cocentaina, afirma que “aquestes mesures han estat valorades i aniran fent-se realitat a la 375 edició de Fira, independentment de quin siga el seu format. Trobem mesures que són molt senzilles de dur a terme i altres que costaran més però hem d’aconseguir que la Fira de Tots Sants siga un referent en tots els fronts i la millora de l’accessibilitat i la comunicació és necessària perquè qualsevol persona gaudisca de la Fira independentment de les seues característiques”.