Home Alcoià Diputació destina 600.000 euros per a ajudar a 50 ens i associacions...

Diputació destina 600.000 euros per a ajudar a 50 ens i associacions turístiques alacantines a superar la pandèmia

556
0
SHARE

El Patronat Costa Blanca ha resolt la primera de les convocatòries de el Pla TEN, un ambiciós programa de subvencions, dotat amb deu milions d’euros i destinat a donar suport i reactivar a el sector turístic de la província, greument afectat per la crisi de Covid19. Més de mig centenar d’associacions i entitats sense ànim de lucre del territori es beneficiaran d’aquesta primera línia d’ajuts que ascendeix a un import global proper als 600.000 euros.

El President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, ha destacat el compromís de la institució provincial “amb un sector que porta arrossegant les conseqüències d’aquesta crisi des de fa més d’un any i als autònoms, associacions, empreses i pimes hem de recolzar econòmicament per ajudar-los a recuperar la seva activitat”.

D’una banda, l’organisme autònom de la Diputació d’Alacant destinarà aquest any prop de 350.000 euros per afavorir el desenvolupament d’esdeveniments presencials assegurances. Proves esportives, tornejos, concerts o festivals de música són alguns dels esdeveniments que se subvencionaran gràcies a aquest important paquet inversor que arribarà a una vintena d’entitats.

A més, el Patronat invertirà més de 250.000 euros per impulsar l’activitat turística i reforçar, especialment, al segment de l’hostaleria i l’oci de la província. Un total de 33 entitats es beneficiaran d’aquestes subvencions dirigides a sufragar iniciatives com rutes gastronòmiques, llibres de festes, campanyes de comunicació o accions de promoció.

Aquesta primera convocatòria d’ajuts es completa amb els 300.000 euros que el Patronat Costa Blanca ha injectat recentment a l’Associació de Restaurants de Alicates (ARA) per a la coordinació d’un ambiciós pla de reactivació. La proposta, en la qual participaran també la resta d’associacions hoteleres de la província, contempla entre altres accions la realització d’un estudi que determini l’impacte econòmic de la pandèmia en aquests negocis, la posada en marxa d’un servei d’informació i assessorament per els professionals afectats o l’impuls d’una campanya de promoció que revitalitze la demanda.