Home Alcoi El BOE reconeix els bens i drets afectats per la renovació de...

El BOE reconeix els bens i drets afectats per la renovació de la línia de tren Alcoi-Xàtiva, suposant un pas endavant en les dates del projecte

371
0
SHARE
L'estat de conservació d'algunes estacions de tren a l'interior deixa molt que desitjar.

L’exposició de relació de béns i drets afectats per l’execució de les obres del tram Xàtiva-Ontinyent han sigut incloses al BOE del 30 de novembre, indicant un plaç de 15 dies per a presentar al·legacions. Una actuació inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana i que suposa la major inversió de línia des que es va crear, que consta dos projectes de millora i modernització als trams Xàtiva-Ontinyent i Ontinyent-Alcoi.

El projecte contempla la modernització de la via, així com altres actuacions en els túnels i en els passos a nivell, amb l’inteció d’eliminar les restriccions de velocitat d’alguns trams, millorant així tant els temps de viatge com les freqüències. Una vegada finalitzat el procés d’informació pública, es realitzarà l’aprovació del projecte al primer trimestre de 2023 i tot seguit, tindrà lloc la licitació conjunta dels trams, per executar les obres de manera simultània i amb una major agilitat.

Una vegada adjudicades, s’estima qje el termini d’execució comence en 2024 i tinga una llargària de 64 setmanes. Segons Toni Francés, Alcalde d’Alcoi, “aquesta millora és una oportunitat i una aposta per la vertebració del territori i per la millora de les comunicacions a les nostres comarques, tenint a més en compte que Xàtiva es convertirà en un nus fonamental de connexió ferroviària amb Madrid, Barcelona i el sud d’Espanya, a través del Corredor Mediterrani i de l’Alta Velocitat”.

Projecte de millora de seguretat

A més, ADIF també està duent a terme les obres per a modernitzar les instal·lacions de seguretat en la línia Alcoi-Xàtiva, inclòs en el Pla de Supressió del Bloqueig Telefònic d’ADIF, amb un cost de 7 milions d’euros, comprén la implantació del sistema denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via Única (BLAU), que permetrà augmentar les condicions de fiabilitat de les instal·lacions, així com la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l’explotació ferroviària.

Entre els treballs que estan implementant, destaca la instal·lació de nous sistemes de gestió del trànsit en les estacions d’Ontinyent i Alcoi que disposaran de sistemes videogràfics integrats en el Control de Trànsit Centralitzat de València, i s’adaptaran els equips existents a Xàtiva. A més també s’implantaran nous elements de camp com a senyals lluminosos laterals, senyals indicadors de direcció, accionaments i comptadors d’eixos, entre altres.