Home Alcoi Facebook compra una empresa alcoiana integrada en altra nord-americana per mil milions...

Facebook compra una empresa alcoiana integrada en altra nord-americana per mil milions de dòlars

984
0
SHARE

Dos joves emprenedors alcoians estan implicats en una compra empresarial valorada en mil milions de dòlars. Es tracta dels germans Pablo i Omar Pera, creadors de l’empresa Reply, dedicada a donar resposta als dubtes dels clients de qualsevol mercantil gràcies a l’ús de les noves tecnologies i la Intel·ligència Artificial. La seua empresa va ser adquirida en maig per una tecnològica nord-americana en la que s’ha integrat des de llavors. D’ara endavant, formarà part de l’imperi de Mark Zuckerberg amb Facebook.

L’aposta per la innovació i la generació de coneixement i aplicacions en totes les vessants gràcies a les noves tecnologies i internet ve sent un dels principals pols de desenvolupament emprenedors des de fa ja vora una dècada. És el germen del que han sorgit múltiples iniciatives empresarials durant els darrers anys a les comarques de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. Entre elles existeixen algunes de renom i que han botat fronteres, operant a escala quasi mundial. És el cas de Reply, la mercantil creada pels germanes alcoians Pablo i Omar Pera, que es dedica a oferir serveis d’atenció als client de forma automàtica.

L’èxit inicial d’aquesta empresa l’ha portada a operar tant des de la ciutat dels ponts com des d’altres importants ciutats de tot el món, entre les que es troben Nova Iork, Madrid, Barcelona o Chicago. L’empresa ofereix als seus clients –entre els que es troben importants companyies de tot el món- solució als problemes dels mateixos sense necessitat de que aquests contacten amb un operador humà. Un fet que estalvia temps i diners a les empreses i que, paral·lelament, soluciona els problemes dels usuaris. Fins el 40% dels dubtes dels clients són resolts gràcies a la start up alcoiana.

Ja en maig, en plena pandèmia, la tecnològica nord-americana Kustomer va comprar Reply als dos germanes alcoians per a integrar-la en els serveis que ofereix. Els coneixements i aplicacions dels emprenedors de la ciutat dels ponts han permès a Kustomer donar un bot de qualitat en torn a l’atenció al client. Per a fer-ho usen chatbots i generació de respostes a partir del coneixement de les dades històriques i la informació dels mateixos usuaris. Tot aportat per l’empresa dels dos joves d’Alcoi, que ara han donat un bot més en les seues carreres professionals com a enginyers informàtics.

I és que el gegant de les xarxes socials Facebook ha adquirit Kustomer, l’empresa en la que s’integra l’alcoiana Reply. Ho ha fet per mil milions de dòlars i amb la finalitat d’implantar nous serveis de venda per a les empreses usuàries d’aquesta plataforma. Aquesta maniobra mercantil posa de relleu el valor de l’emprenedoria en torna a paràmetres relacionats amb les noves tecnologies, com és el cas de la Intel·ligència Artificial que han desenvolupat els germanes Pera des de la capital de l’Alcoià.