Home Destacats L’Ajuntament d’Ibi acusa al Consell de bloquejar la construcció del reivindicat centre...

L’Ajuntament d’Ibi acusa al Consell de bloquejar la construcció del reivindicat centre geriàtric

0
SHARE

El Pla Convivint que va llançar el Govern del Botànic al 2021 des de la Generalitat Valenciana preveia la construcció de diverses infraestructures sanitàries per tota la Comunitat Valenciana. A les comarques de la muntanya alacantina se’n van anunciar diverses, entre les que s’inclouen algunes de les més llargament reivindicades. Zones com la Foia de Castalla tenen una manca històrica de serveis d’atenció a les persones majors, pel que la construcció d’un geriàtric és considerada d’imperiosa necessitat.

Fa ara 4 anys que el Consell es va comprometre a ubicar una d’estes infraestructures a Ibi, a càrrec dels Fons Europeus però amb atribucions delegades a la localitat. Ara, l’Ajuntament de la vila joguetera ha denunciat que Generalitat porta des de novembre de 2024 sense pagar a la constructora. Un fet que ha comportat l’abandonament de les obres per part de la mercantil, amb la qual s’acumula un deute de 600.000€ del total de 8M€ en que es xifra el cost del projecte. A hores d’ara, les màquines estan aturades.

Argument del Consell

El Consell ha argumentat davant d’esta acusació que els seus impagaments es deuen al fet de que l’Ajuntament d’Ibi no tenia fins fa poc el tancament dels comptes de l’exercici de 2023. Amb el projecte aturat i la constructora desapareguda, l’equip de Govern iberut s’ha llançat a aconseguir finançament amb el que executar este demandat projecte per diverses vies.

La pròpia Regidora d’Urbanisme d’Ibi, presentarà una esmena al plenari de les Corts Valencianes per a que siga Generalitat qui es faça càrrec del cost dels treballs, tal i com ocorre en, al menys, altres 4 poblacions valencianes.