Les 17 famílies afectades per la no obertura d’una tercera aula d’Infantil de 3 anys al CEIP El Romeral d’Alcoi han mostrat públicament el seu “profund malestar i la nostra indignació” davant una decisió que “considerem injustificada i incomprensible”. A dia de hui, i malgrat les nombroses reclamacions presentades davant Inspección i Planificació Educativa per part de les famílies afectades, de l’AMPA i del Consell Escolar del centre, així com l’existència d’un informe favorable de la Inspecció Educativa que avala l’obertura d’una nova unitat, la Conselleria d’Educació “ha fet cas omís a totes estes peticions”, asseguren en un comunicat remès als mitjans de comunicació.
Com a conseqüència, 17 xiquets i xiquetes han quedat fora de la seua primera opció educativa en les llistes provisionals d’admissió. Les famílies “considerem especialment greu esta situació perquè el nombre d’alumnes exclosos equival pràcticament a una aula completa”. A més, el CEIP El Romeral disposa de les infraestructures necessàries, d’espais adequats i del personal docent suficient per a assolir esta ampliació sense cap impacte negatiu en el funcionament del centre. Per això, “resulta difícil entendre els motius pels quals s’ha decidit no autoritzar una tercera aula”, afirma el text.
Esta decisió “afecta directament la vida de nombroses famílies”, vaticinen les famílies del centre. “La conciliació familiar i laboral es veu seriosament perjudicada, ja que moltes hem organitzat la seua vida quotidiana tenint en compte la proximitat del centre als domicilis. La possibilitat d’haver de desplaçar els nostres fills i filles a altres centres més allunyats implica majors dificultats organitzatives, econòmiques i personals“, consideren.
A més, “recordem que darrere de cada sol·licitud hi ha un xiquet o una xiqueta que iniciarà una etapa fonamental de la seua vida. El desenvolupament emocional, l’adaptació escolar i la continuïtat de les relacions amb altres infants del seu entorn també haurien de ser factors a considerar en la presa de decisions educatives”, critiquen les famílies.
Aposta per l’educació pública
“Les famílies vam escollir el CEIP El Romeral com a primera opció de manera conscient i meditada. Ho vam fer per la seua proximitat, però també perquè confiem plenament en el seu projecte educatiu i en el model d’escola pública de qualitat que representa el centre. Esta elecció respon a una aposta clara per una educació pública, inclusiva i arrelada a la comunitat“, argumenta el comunicat.
Davant d’esta situació, les famílies afectades demanen a la Conselleria d’Educació i als responsables de Planificació Educativa “que revisen esta decisió abans de la publicació de les llistes definitives d’admissió”. Consideren que encara hi ha marge per a corregir una situació que consideren “errònia” i que afecta de manera directa 17 xiquets i xiquetes, així com les seues famílies.
“Continuarem defensant el dret dels nostres fills i filles a accedir al centre educatiu que hem triat i confiem que l’Administració actue amb responsabilitat, sensibilitat i sentit comú per donar una resposta adequada a una demanda real, avalada per tota la comunitat educativa del CEIP El Romeral”, conclou el text.






