Home Alcoi Més de 80 rutes guiades composen l’oferta per a dinamitzar el turisme...

Més de 80 rutes guiades composen l’oferta per a dinamitzar el turisme a Alcoi durant tot 2018

705
0
SHARE

La ciutat d’Alcoi estrena programació de rutes guiades gratuïtes per a atraure més turisme, una de les vessants de dinamització econòmica per explotar a les localitats de l’interior. Més de 80 rutes composen una programació que avarca no sols el casc urbà, sinó també els voltants naturals de la ciutat, i que serà promocionada en mitjans de parla alemanya i anglesa a la Costa Blanca.

La creixent importància del turisme per a les localitats d’interior es materialitza en la posada en marxa d’una sèrie d’accions orientades a atraure visitants a cadascuna d’elles. Una de les gran apostes d’enguany, especialment a la Foia de Castalla, és la gastronomia com a pilar per a derivar als visitant cap als museus i elements patrimonials de la zona. En el cas d’Alcoi, la promoció turística es centra en posar en valor una de les iniciatives en que més s’ha notat l’augment de turistes, com són les rutes gratuïtes incloses dins del pla ‘Descobreix Alcoi’.

En total són 82 les visites guiades que articula la Regidoria de Turisme alcoiana, però que enguany, a tenor de l’èxit de l’any passat, avarquen també altres àrees municipals, com Medi Ambient o Patrimoni. La primera part de l’any, fins l’arribada dels Moros i Cristians, es centra en rutes per la ciutat en torn a la llegenda d’Al-Azrac i Sant Jordi. Passats els festejos, és el torn per a la història mes recent de la ciutat, mostrant als visitants les restes de la Guerra Civil i amb diferents excursions pels voltants naturals de la ciutat, composades per 10 rutes.

La segon meitat de l’any es centra en connectar als visitants amb el passat més plàstic de la ciutat dels ponts, amb rutes pel cementeri i modernisme alcoià. Amb aquestes visites, l’Ajuntament pretén enllaçar amb la II Setmana Modernista d’Alcoi, que previsiblement tindrà lloc al mes de setembre i que és un dels principals elements dinamitzadors del turisme, tal i com va quedar clar en la primera edició de 2017. A més, l’objectiu és atraure visitants provinents de mercats com l’alemany o l’anglès, pel que es llançaran campanyes promocionals en mitjans en les seus llengües a la Costa Blanca.

Totes les rutes tenen caràcter gratuït, i es pot obtenir més informació a l’oficina turística de la ciutat.