Miniland, empresa d’Onil amb més de 50 anys d’experiència acompanyant pares, educadors i nens en el viatge del creixement, llança noves nines per tal de promoure la tolerància cap a la diversitat a la infància. A més, posa en marxa, amb motiu del Dia Internacional de la Tolerància que se celebra el proper 16 de novembre, el projecte Jugando Juntos, una iniciativa que convida a reflexionar sobre quines eines i experiències són les que poden ajudar els xiquets a desenvolupar i enfortir valors com ara la tolerància, el respecte o l’empatia.
Miniland a finals del 2019 llançava una línia de nines amb síndrome de Down per tal de donar visibilitat a aquest col·lectiu i promoure valors de coexistència, és conscient del paper clau que els joguets tenen a l’educació dels xiquets. Per això, sempre ha treballat en el desenvolupament de línies de producte específiques que ajuden a promoure, a través del joc, valors humans i socials essencials a la nostra societat. Després de l’èxit de la seua col·lecció anterior, Miniland ha inclòs en la seua línia de nines dues noves versions, en un total de quatre ninots diferents: dos d’ells amb implants coclears i dos amb ulleres, en diferents races.
Entre la línia de nines de Miniland trobem, a més dels reeixits ninots amb síndrome de Down, nines de diferents races, ja que l’origen de la línia Miniland Dolls està en la representació de la diversitat des de fa més de 30 anys. Tots ells, d’un vinil molt suau i amb una lleugera aroma de vainilla, estan fets a Espanya i tenen com a ferm objectiu convertir-se en l’eina perfecta per educar els xiquets en valors, potenciar les seues habilitats socials i deslligar la seua creativitat a través del joc lliure, tant a l’escola com a casa.
A més d’això, Miniland ha volgut anar un pas més enllà engegant Jugando Juntos, la iniciativa que pretén conscienciar la societat espanyola sobre com el poc tracte dels xiquets amb menors d’altres col·lectius afecta el desenvolupament de la seua empatia i tolerància.
Segons l’INE, només el 2% dels xiquets i xiquetes residents a Espanya presenten algun tipus de discapacitat i això fa que, independentment dels bons percentatges d’escolarització en centres ordinaris, la majoria dels escolars sense discapacitat amb prou feines hi tinguen contacte. D’altra banda, segons dades de la Fundació Ramón Areces a partir de xifres proporcionades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional, el percentatge d’alumnat immigrant en ensenyaments de règim general no universitaris amb prou feines arriba al 3%, 3,2% o 4, 4% respectivament en algunes comunitats com Extremadura, Galícia o Astúries.
Aquesta presència escassa a les nostres aules de xiquets pertanyents a col·lectius diversos fa difícil la interacció dels alumnes amb companys que els ajuden a desenvolupar l’empatia i la tolerància cap al diferent.
És per això que, a través de Jugando Juntos, Miniland vol conscienciar la societat sobre la necessitat de fomentar el contacte dels nens amb altres menors de diferent origen o condició, aportant el testimoni de psicòlegs especialistes que posen en valor aquestes interaccions directes i reflexionen sobre el paper que el joc pot tenir a l’hora d’incentivar-les.
Jugando Juntos proposarà, a més, al llarg dels mesos, diverses trobades específiques entre nens de diferents races i capacitats al llarg del país, col·laborant amb diferents associacions.