Home Alcoià Projecte Home alerta de l’increment de l’ús patològic d’internet especialment entre els...

Projecte Home alerta de l’increment de l’ús patològic d’internet especialment entre els joves a tota la província

174
0
SHARE

S’incrementa l’ús patològic d’internet, mitjans digitals i xarxes socials, així com apostes o jocs en línia entre adolescents. Projecte Home ha detectat un increment de la demanda d’atenció a joves adolescents per l’ús abusiu de les tecnologies de la informació i comunicació, així com de conductes de joc potencialment addictives, passant d’un 8% en a l’any 2017 al 16% al moment actual.

Concretament l’anàlisi de la situació actual realitzat per Projecte Home Alacant reflecteix tres tipus d’accés al joc en els adolescents atesos en l’entitat provinents de tota la Província. Destaca en primer lloc el Joc presencial a ‘apostes i ruleta’ amb un percentatge de l’60%, que han apostat o aposten de manera habitual. Entre els adolescents destaca el joc de la ruleta i les apostes esportives. Habitualment ho fan de manera presencial ja sigui en centres especialitzats de jocs o en màquines d’apostes esportives instal·lades en bars a les que arriben a través de diferents estratègies o manca de control en l’accés.

D’altra banda es troba el ‘Gaming’ amb un 40% dels joves afectats. Es tracta de la utilització de videojocs a través de videoconsoles o telefonia mòbil on els usuaris utilitzen el diners per obtenir avantatges en el joc. Això planteja un escenari en el qual a major despesa més possibilitats de poder guanyar. Aquesta gestió de els diners es fa a través de la mateixa videoconsola o mòbil -utilitzant una targeta de crèdit- o ​​comprant targetes bescanviables en les videoconsoles de venda en grans superfícies.

A més dels dos tipus d’accés a el joc citats, està el ‘Gambling’ amb un 10%. És una activitat d’oci en línia en la qual es aposta diners sobre resultats futurs a canvi de possibles premis econòmics, destacant el casino o pòquer. En aquest cas, per accedir a aquests jocs, s’ha de verificar l’edat, la identitat i utilitzar una targeta de crèdit. En el cas dels adolescents normalment suplanten la identitat dels seus pares i mares per poder accedir a les mateixes.

Cal assenyalar que en força ocasions solen aparèixer de manera simultània les tres variants comentades anteriorment. Aquestes dades es desprenen de la informació obtinguda a través de la aplicació d’un instrument confeccionat a nivell nacional per
Projecte Home denominat RIA -Registre Inicial de l’Adolescent- que permet obtenir informació rellevant sobre determinats factors que intervenen en les conductes de risc com, en aquest cas, el joc desadaptatiu.

En Projecte Home Alacant aquest instrument s’utilitza per realitzar la valoració de el cas, dins el ‘Programa FAR’ per adolescents/joves i les seves famílies, i posteriorment establir un pla d’intervenció per intervenir de manera individualitzada la problemàtica plantejada.