La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha destinat un total de 321.964,63 euros per a les ajudes a la replantació de parcel·les fructícoles afectades per la Xylella fastidiosa a la Comunitat Valenciana. L’objecte d’aquestes ajudes és subvencionar les operacions de replantació amb vegetals especificats no sensibles a la subespècie multiplex de Xylella fastidiosa, o bé vegetals especificats sensibles a la subespècie multiplex que figuren al llistat aprovat.
Les operacions de replantació s’han d’efectuar en parcel·les fructícoles la superfície de les quals, total o parcialment, es troben a la zona infectada de la zona demarcada de Xylella fastidiosa, subespècie multiplex, o en parcel·les fructícoles el cultiu de les quals haja estat destruït d’acord amb les mesures fitosanitàries d’eradicació i control que estableix el Reglament d’Execució de la Unió Europea, datat al 2020.
Quanties sobvencionables
Les actuacions subvencionables són operacions dirigides a implantar cultius, per compte propi o aliè, així com les operacions complementàries d’instal·lació de reg, si escau, incloent-hi l’espatllera en el cas del cultiu de vinya. El percentatge d’ajuda podrà ser fins al 100% de la inversió subvencionable inclosa a la sol·licitud d’ajuda i l’import total dels ajuts concedits a una única empresa no excedirà els 50.000 euros durant un període de tres anys. La convocatòria s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i recull tota la informació necessària per acollir-se a aquestes subvencions.






