AIJU ha presentat els resultats d’un estudi sobre joguets i sostenibilitat realitzat pel seu departament de Recerca de l’usuari infantil, realitzat a més de 2.800 famílies d’Espanya, Itàlia, Alemanya, França i el Regne Unit. Aquest estudi ha sigut presentat per Pablo Busó i ha mostrat resultats concrets sobre com la sostenibilitat ha anat cobrant cada cop més importància fins a situar-se al TOP 10 dels factors de compra, seleccionat pel 24% de les famílies.
La investigació ha posat de manifest tres perfils: El comprador Ecofriendly, que busca joguets fabricats amb materials sostenibles o reciclables i envasos fàcils de reciclar i que suposa un 14% a Espanya i prop d’un 25% a França, Alemanya i Itàlia, el comprador Sensible, que ho fa en alguns casos i suposa un 51% a Espanya, i l’Indiferent, que mai busca joguets pel seu compromís amb la sostenibilitat i suposa el 35%.
La sostenibilitat s’ha convertit en el gran repte a què fer front des de la indústria de la joguina, en un sector compromès des dels seus orígens amb la infància i amb cobrir les demandes d’un consumidor, que, cada cop més, atén la singularitat que allotja un producte i que en revela el disseny, la fabricació o la distribució
Les dades donen peu a seguir fent esforços
Aquestes dades s’han aprofitat en el Eco Toy Day, la primera trobada sobre sostenibilitat i economia circular al sector de la joguina i dels productes afins celebrada hui a Madrid que ha comptat amb més de 20 ponents conformats per empreses, distribuïdors i experts relacionats amb el sector dels joguets, han debatut i reflexionat sobre els reptes i alternatives que la sostenibilitat, abordant temes com la cerca de materials biobasats o biodegradables, packagings reciclats, processos eficients i noves fórmules de reutilització.
Sonia Sánchez, consultora de sostenibilitat especialitzada al sector del joguet, Ana Gascó, directora de l’estratègia d’envasos sostenibles per a Europa a The Coca-Cola Company o l’escriptor José Luis Montes, són alguns dels ponents que han anat desgranant com incorporar la sostenibilitat a les empreses jogueteres. Empreses com Hasbro, Mattel, Miniland, Cayro, Geomag o IMC, El Corte Inglés o Toy Planet, han explicat els avanços d’aquesta industria.
La presidenta de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets, Marta Salmón, ha expressat que: “La sostenibilitat representa el compromís de la indústria de la joguina amb processos de disseny, producció i comercialització responsables amb el planeta i amb els nens, que, finalment al capdavall, representen el futur i són els que l’hereten”.
La jornada ha comptat, a més, amb una exposició de joguines sostenibles que mostra el compromís de la indústria i els passos que ja s’estan fent, a través de productes disponibles al mercat, de marques com: Mattel, Simba, Geomag, Cayro, Miniland, mierEdu, així com l’eina playbreaker de l’empresa Todo Toy Managment.