Home Alcoi Alcoi no va auditar la recollida de la brossa durant 2020 per...

Alcoi no va auditar la recollida de la brossa durant 2020 per la pandèmia i el retard en l’adjudicació

1063
0
SHARE

L’agrupació alcoiana de Compromís ha denunciat aquesta setmana el que considera un sobrepagament que l’Ajuntament d’Alcoi encara ha d’aprovar en plenari. Va orientat a sufragar el cost del servei de recollida de brossa i neteja urbana corresponent a l’exercici de 2020, un dels majors contractes que afronta el Consistori. Els valencianistes consideren que l’es arques municipals haurien d’afrontar un pagament que no es correspòn amb el servei prestat i han criticat la “inacció” del govern municipal.

Aquest dijous 8 de juliol, el Regidor de Transició Ecològica alcoià ha respost a l’acusació. El sobrecots que afirma haver detectat Compromís -que equival a uns 30.000 euros- no és tal, segons Jordi Silvestre. Es tracta d’una xifra molt difícil de conèixer degut als múltiples punts que formen part de l’anàlisi que una empresa externa fa del servei de brossa i neteja a Alcoi. Una auditoria que no es va dur a terme en 2020 degut a que la contracta es va licitar en maig i a les dificultats que va comportar la pandèmia. No obstant, la concessionària va superar les atribucions que tenia al plec, afirmen,fent-se càrrec de residus relacionats amb el coronavirus.

L’aprovació del pegament del servei per a 2020 ha de dur-se a terme en plenari i suposa un risc per als comptes alcoians. Si no s’aprova en temps i forma, la concessionària -amb total seguretat- denunciarà l’incompliment. Un procés que pot allargar-se anys i que suposarà -també amb total seguretat- més despeses per a l’Ajuntament, ja que el servei, tot i no estar auditat però sí controlat, està prestat i signat via contracte. Una auditoria que, ja en 2021, sí està duent-se a terme tenint en compte un bon grapat de paràmetres, que s’analitzen trimestralment, encara que s’avaluen anualment.

La contracta de la brossa i la neteja viària fou renovada en 2020 i suposa una de les majors despeses per a l’Ajuntament. L’auditoria és du a terme per una empresa externa ja que és impossible fer un seguiment exhaustiu amb el personal municipal de Medi Ambient.