L’oli d’oliva és un dels productes alimentaris més coneguts de tota Espanya. El seu consum cimenta la base de l’arxiconeguda dieta mediterrània, considerada com una de les més saludables de tot el món. Tant és així que la Interprofessional de l’Oli d’Oliva Espanyol, que aglutina la major part d’entitats de sector, rep ajudes comunitàries amb les quals divulgar els béns que aporta l’oli d’oliva.
Aquestes subvencions s’utilitzen per posar en marxa campanyes de promoció a nivell mundial per als olis espanyols. És la coneguda ‘Olive Oil World Tour’, que ha portat la imatge de l’oli espanyol a suports com trens o avions. Per a la campanya d’enguany, el suport triat és un vaixell, el ‘Cecilia Payne’ de la naviliera Baleària. Milers d’usuaris de la línia marítima que uneix Dénia amb les Illes Balears seran testimonis de la difusió dels olis nacionals.
En els 10 anys que porta activa la Interprofessional, la difusió de l’oli espanyol ha arribat a 170 països, als quals s’exporta el 70% de la producció. L’ús del ‘Cecilia Payne’ com a suport per a difondre els olis nacionals permetrà augmentar la seva visibilitat en dues de les principals destinacions turístiques del Llevant. Des de Dénia a Balears, les bonances de l’oli d’oliva viatjaran a bord d’un dels vaixells insígnia de Baleària.
La companyia naviliera va transportar el 2019 uns 4,5 milions de passatgers. El 2020, un dels seus vaixells lluirà la imatge dels olis d’Espanya per la Mediterrània dins d’una campanya que vol atorgar més valor si cal al conegut com or líquid, unint turisme i gastronomia.