Home Alcoià Diputació llança una nova línia d’ajudes a la promoció turística dels ajuntaments...

Diputació llança una nova línia d’ajudes a la promoció turística dels ajuntaments de la Costa Blanca

442
0
SHARE

La Diputació d’Alacant mobilitzarà a través del Patronat de Turisme Costa Blanca tres milions d’euros per reforçar la promoció turística de la destinació Costa Blanca i reactivar el sector. L’organisme de la institució provincial posa en marxa així, el seu pla d’ajuts ‘+Promoción’, dirigit a ajuntaments, associacions i entitats del territori, en què de nou es potenciarà el suport a les festes locals de la província i a lorganització d’esdeveniments de gran repercussió per tal de captar visitants.

El President de la Diputació, Carlos Mazón, ha assenyalat que, després de dos anys dedicats a ajudar el sector a fer front als efectes de la Covid19 i una volta s’ha reprès l’activitat, “és moment de potenciar les ajudes dirigides a la promoció de la nostra destinació, donant suport als nostres municipis i associacions en l’impuls de nous projectes i accions que tornin a situar la Costa Blanca al capdamunt. Volem reforçar el camí de recuperació que ja ha iniciat el turisme de la província”, ha apuntat Mazón, que ha afegit que “són aquest tipus d’ajuts els que ara mateix ens reclama el mateix sector”.

La convocatòria de subvencions, el termini de presentació de sol·licituds -de les quals ja està obert i es prolongarà fins al 9 de maig- s’articula a través de dues línies. D’una banda, es consignen 1.150.000 euros per a ajuntaments de la província, especialment per als de menor població, destinats a sufragar el desenvolupament d’accions de promoció de l’oferta turística del municipi i les despeses de comunicació i màrqueting digital. D’altra banda, la institució provincial es torna a bolcar amb les associacions i les entitats turístiques del territori i activa una partida de 1.750.000 euros el desenvolupament de diferents activitats.

Entre elles, se subvencionarà l’organització d’activitats esportives i musicals amb una repercussió turística marcada, les accions d’enfortiment de l’activitat -edició de material promocional, viatges de familiarització, assistència a fires, campanyes de promoció…- i de forma especial, el suport a les festes locals de la província. “Les nostres festes locals complementen l’oferta turística i cultural d’una destinació genuïna que té tots els al·licients per satisfer les demandes dels visitants”, ha destacat Mazón, en aquest sentit.

Reunió amb Hosbec

Aquest pla d’ajudes han estat un dels temes abordats a la reunió que el president i el director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo, han mantingut amb la secretària general d’Hosbec, Nuria Montes, per conèixer de primera mà les dades de ocupació de la Setmana Santa i les perspectives de cara a lestiu.

Durant la trobada, també s’ha tornat a posar de manifest el rebuig a la imposició per part del Consell d’una taxa turística que “penalitzarà els turistes que arriben a la nostra Comunitat i els mateixos valencians i restarà competitivitat al sector en un moment crucial”, ha denunciat Mazón.