Home Alcoià Els escolars de la muntanya tornen a les aules amb els projectes...

Els escolars de la muntanya tornen a les aules amb els projectes del Pla Edificant ja executats

461
0
SHARE

Aquest dilluns 11 de setembre és la data fixada per la Conselleria d’Educació per a l’inici del curs lectiu 2023/2024 a tota la Comunitat Valenciana. Una data que posa fi a l’estiu després de vora 3 mesos de diversió i vacances per als escolars de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. Ja des de la setmana passada, centenars de professors han estat preparant el retorn a les classes a les desenes de centres educatius públics, concertats i privats que existeixen a l’interior alacantí. Molts d’ells sense saber fins a última hora on donaran classe degut al caos en l’assignació de places per part de la resin estrenada administració de PP i VOX.

Un fet que no ha tingut massa conseqüències, a excepció de caso comptats, als col·legis i instituts de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla. Diverses poblacions d’aquesta zona han estat anys donant classe en barracons, la immensa majoria dels quals ja han passat a la història gràcies a les inversions del Pla Edificant. Al Bracal de Muro –ja estrenat-, se li han afegit el nou Bosco de Cocentaina o el CEIP 2 de Castalla, que acull a 150 alumnes, encara que no compta amb tots els equipaments necessaris.

Mescla de sentiments entre els alumnes

Pel que fa als alumnes, hui es una jornada de rencontres, de nervis i, en alguns casos, de diversió. Són desenes de milers els alumnes que han encetat el curs als centres educatius de la muntanya alacantina en un curs en el que s’apliquen noves i innovadores tècniques educatives per part del professorat. Tot per a oferir la millor educació als alumnes, hagut compte de que ells representen el futur de la societat.

Només a la ciutat d’Alcoi són uns 14.500 els alumnes matriculats en els diferents nivells acadèmics. Per contra, localitats menys habitades hauran de seguir enviant als seus escolars a altres poblacions properes per a que puguen rebre formació.