Las aglomeracions de persones és un dels fets que pràcticament ha desaparegut durant els prop d’11 mesos de pandèmia mundial que han transcorregut des de l’aparició de la Covid19. Un fenomen molt habitual a l’hora de dur a terme tràmits burocràtics amb les diferentes administracions. Com a solució per a evitar cues i contacte interpersonal durant la crisi sanitària, ens com la Diputació d’Alacant i la immensa majoria dels ajuntaments de l’interior alacantí han instaurat l’administració electrònica.
Aquest fet ha permès a l’ens provincial un suculent estalvi gràcies a les despeses que ha hagut d’afrontar, considerablement menors que en l’atenció presencial. Tant és així que Diputació xifra en 6,5 milions l’estalvi que ha generat aquest sistema telemàtic i que val per a qualsevol tràmit amb l’administració provincial durant el 2020. Un any marcat per la pandèmia i que ha obligat a totes les administracions a donar resposta a la gestió burocràtica sense tracta interpersonal.
Els tràmits online amb la Diputació abasten tots els àmbits de les gestions que baralla l’ens. Des de notificacions a obtenció de certificats, passant per les factures electròniques, i -sobre tot- la presentació de tot tipus de tràmits amb Diputació. Totes elles han generat un important descens de la despesa que podrà ser destinada a altres necessitats, com les ajudes als sectors productius alacantins afectats per la pandèmia i les restriccions.