Home Alcoi La Xarxa d’Escoles UNESCO reconeix dos projectes de centres educatius d’Alcoi

La Xarxa d’Escoles UNESCO reconeix dos projectes de centres educatius d’Alcoi

425
0
SHARE
Presentació de 'Músiques de l'Holocaust' a la trobada
Presentació de 'Músiques de l'Holocaust' a la trobada
La Xarxa d’Escoles Associades UNESCO d’Espanya va realitzar la setmana passada la XXXIII Trobada Estatal amb el lema “Educació per a l’Agenda 2030.Transformar el nostre món per a un futur millor”.

A la trobada es va donar reconeixement a dos projectes educatius de centres públics alcoians. En concret es tracta del projecte ADA (Aula Dinàmica d’Aprenentatge) de l’IES Andreu Sempere i del projecte “Explorem el Nostre Entorn” del CEIP Sant Vicent

Explorem el Nostre Entorn

El projecte “Explorem el Nostre Entorn” sorgeix com a proposta de millora en un procés de participació de tota la comunitat escolar derivat de la necessitat de valorar i impulsar el patrimoni natural de la zona d’Alcoi per garantir la perspectiva inclusiva, accessible i sostenible.

El projecte analitza i valora llocs del nostre entorn com El Molinar, La Sarga, la Font del Quinzet i Sant Antoni per proposar actuacions específiques per part de l’alumnat que faciliten espais patrimonials més accessibles i inclusius.

Aula Dinàmica d’Aprenentatge

Per la seua banda, l’Aula Dinàmica d’Aprenentatge (ADA) de l’IES Andreu Sempere, posada en marxa en el curs 2017-2018, és un projecte d’innovació educativa reconegut per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport relacionat amb el treball per àmbits a 1r i 2n d’ESO.

ADA agrupa els continguts curriculars en dos àmbits (l’àmbit cientificotecnològic l’àmbit sociolingüístic) mitjançant l’estratègia educativa de la docència compartida que millora la coordinació docent, facilita la inclusió, impulsa el treball cooperatiu i promou l’aprenentatge actiu utilitzant diverses metodologies.

Finalment, la comissió d’avaluació de les comunicacions de la XXXIII Trobada també ha reconegut el projecte educatiu “Músiques de l’Holocaust” de l’IES Andreu Sempere que es va poder presentar a la sessió de treball del grup Ciutadania Global i Cultura de Pau.