Home Alcoi L’Ajuntament du a terme més de 2.500 atencions de caràcter social des...

L’Ajuntament du a terme més de 2.500 atencions de caràcter social des de l’inici del confinament a Alcoi

679
0
SHARE

La regidoria de Polítiques Inclusives de l’Ajuntament d’Alcoi busca atendre i minimitzar les conseqüències de la crisi de la Covid-19, que afecta especialment a les persones més vulnerables de la ciutat. En total, durant el primer mes del confinament, s’han realitzat més de 2500 atencions repartides pels diferents serveis de caràcter social que ofereix el Consistori. D’entre elles, destaquen les ajudes directes que, en aquest cas, han arribat a més de 700 nuclis familiars a través de l’entrega de menjar no perible en col·laboració amb Creu Roja, el càtering per a menors, els menús a domicili i les ajudes econòmiques d’emergència en forma de Prestacions Econòmiques Individualitzades (PEIS) o la Renta Valenciana d’Inclusió (RVI) d’urgència i que han estat essencials per a donar resposta a les alcoianes i alcoians que la crisi ha colpejat amb més força.

Els més de 2500 usuaris atesos per Polítiques Inclusives es divideixen segons els serveis. Per exemple, en l’alberg per a persones sense sostre, s’han realitzat durant el primer mes un total de 98 serveis; el telèfon d’atenció psicològica ha atés 11 telefonades, encara que cal recordar que aquest servei va començar algunes setmanes després. Les Unitats de  Treball Social (UTS) dels diferents barris, el servei de Dependència, Igualtat i Atenció Prenatal i de Primera infància (APPI) han realitzat un total de 773 atencions. També s’han realitzat 72 atencions més per ajudar, sobretot, a persones majors en la compra de medicaments o menjar i traure la brossa. Un total de 103 serveis ha realitzat el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), que també ha donat un curs de formació per a un total de 16 auxiliars que treballen en el servei.

De totes les atencions realitzades, cal destacar que en el tema d’ajudes socials directes, és a dir, d’entrega de menjar a través de productes o menús, així com l’entrega d’ajudes PEIS o RVI d’urgència, que han arribat a un total de més de 700 nuclis familiars, tant nuclis familiars de diverses persones, com nuclis unifamiliars i monoparentals. El càtering per a menors ha proporcionat menjar a 54 famílies, s’han derivat a Creu Roja per a entregar productes no peribles a un total de 362 nuclis familiars, i les ajudes econòmiques de PEIS d’emergència han sigut 278 i 31 els RVI d’urgència.

La regidora de Polítiques Inclusives, Aranza de Gracia, destaca l’intens treball per donar resposta a necessitats molt distintes afirmant que “les i els professionals de la Regidoria de Polítiques Inclusives seguim treballant per atendre,  individualitzant cas per cas, les necessitats de les alcoianes i alcoians. Com tots sabem, la crisi ha colpejat més fort als menors vulnerables, famílies monoparentals sense recursos, persones vulnerables que viuen soles, persones amb dependència o víctimes de violència masclista, entre altres… A totes aquestes persones , en col·laboració amb les diferents entitats socials de la ciutat, estem donant resposta per a minimitzar els efectes d’aquesta situació d’excepcionalitat. Durant el que portem de confinament, hem realitzat més de 2500 atencions, en molts casos, urgents, i seguim treballant, dia a dia, per a totes eixes alcoianes i alcoians vulnerables que necessiten, durant la crisi, atenció i ajuda”.