Home Alcoi Més de 46.000 cites prèvies durant el primer any de funcionament de...

Més de 46.000 cites prèvies durant el primer any de funcionament de l’aplicació a l’Ajuntament d’Alcoi

611
0
SHARE

Evita la formació de cues i substitueix al sistema telefònic instaurat en la Fase 1 de la transició cap a la ‘nova normalitat’. Des de la declaració del primer Estat d’Alarma el 14 de març de 2020 no es podia fer cap tràmit presencial a l’Ajuntament, pel que va ser precís activar quant abans el sistema amb cita prèvia.

L’Ajuntament d’Alcoi va posar en marxa el 29 de juny de 2020 el servei de cita prèvia mitjançant una plataforma informàtica per a qualsevol tràmit que es necessite fer en el consistori, unificant en un sol espai qualsevol gestió. Es pot accedir a través d’aquest enllaç o des de la portada del web municipal, www.alcoi.org. Durant aquest any -el primer de funcionament del sistema- hi ha hagut un total de 46.235 cites.

Per departaments, cal destacar que el que més ha tingut amb 21.277 és SIAC, el Servei d’Informació i Atenció a la Ciutadania. Aquest és el que s’ocupa de tràmits com demanar certificats, altes o modificacions del padró o el registre d’entrada. En segon cas està el PROP, amb 7.046 cites. En aquest departament es tramita la creació de la signatura electrònica o la creació de Cl@ve, incloent la permanent. Els altres departaments amb més cites han estat Tributs amb 4641 i Recaptació amb 4091.

Des del final del confinament -concretament en la Fase 1 de la transició a la nova normalitat del passat any- es va posar en marxa un sistema de cita prèvia en el qual calia cridar al telèfon de cada departament, anteriorment i des de la declaració del primer Estat d’Alarma el 14 de març de 2020 no es podia fer cap tràmit a l’Ajuntament. Des de la posada en marxa d’aquest sistema, el servei està unificat en una mateixa plataforma.

Aquests canvis han proporcionat la màxima seguretat possible tant a la ciutadania en general com a les persones treballadores de l’ajuntament, ja que s’ha evitat la massificació de persones. Amb aquest sistema es garanteix un servei més eficient i eficaç. Cada persona pot triar el dia i hora que més s’adeqüe a les seues necessitats, eliminant les cues i esperes, contenint així en la mesura del possible les possibilitats de contagi i al mateix temps evitant les molèsties d’haver d’esperar en la cua i perdre el temps.

“Hem treballat amb un doble objectiu. Sempre pensant en oferir el millor servei i al mateix temps, les màximes garanties de seguretat. La cita prèvia a través de la plataforma permet triar dia i hora en concret, sent així més eficaços, hem evitat les massificacions i les cues”, ha indicat la Regidora d’Informació i Defensa de la Ciutadania, Teresa Sanjuán.