Home Agres Presentada la campanya autonòmica de promoció del comerç local que comptarà amb...

Presentada la campanya autonòmica de promoció del comerç local que comptarà amb una extensa participació

572
0
SHARE
Presentació de la campanya Día del Comerç Local
Presentació de la campanya Día del Comerç Local

La campanya comença el 15 d’octubre amb el lema Amb un somriure i el cap alt som Comerç Local i culmina el 25 d’octubre

Climent: “La campanya està més d’actualitat que mai, ja que en les difícils circumstàncies que estem patint, la ciutadania ha de conéixer que consumir en el comerç de proximitat dinamitza l’economia local”

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent ha presentat la campanya per a 2022 del Dia del Comerç Local, en el qual participaran més de 70 municipis i 125 associacions tant en el dia commemoratiu com en la campanya de promoció del consum de productes en el comerç de proximitat.

Al costat del conseller han participat en la presentació els presidents de Confecomerç, Rafael Torres, i de Unió Gremial, Juan Motilla, i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Rosana Seguí.

L’any passat, el Consell va instaurar oficialment que cada 25 d’octubre se celebre tots els anys a nivell autonòmic estiga dia específic dedicat al comerç local, amb l’objectiu de donar visibilitat a la labor que desenvolupa el comerç de proximitat en els municipis, com a peça clau del teixit socioeconòmic valencià, i element essencial per a la qualitat de vida dels pobles i ciutats.

El lema triat per a enguany és [Amb un somriure i el cap alt som Comerç Local] i el conseller ha explicat que “la campanya per al Dia del Comerç Local està més d’actualitat que mai, ja que en les difícils circumstàncies que estem patint, la ciutadania ha de conéixer els avantatges de trobar la solució a prop, en el comerç de proximitat i en els productes autòctons i artesans, per a contribuir així a dinamitzar l’economia local i vertebrar els nostres pobles i ciutats”.

En aquest sentit, Climent ha manifestat que “des del Consell som conscients de la situació que està travessant el comerç de proximitat per l’encariment dels costos energètics, a conseqüència de l’enorme increment del preu de la llum, i de l’elevada inflació”.

“Davant aquest panorama, des de les diferents administracions hem de redoblar l’esforç per a fer costat al comerç local i a l’artesania, amb l’objectiu de pal·liar els efectes negatius de la crisi energètica i inflacionària, ja que es troben entre els sectors més vulnerables de la nostra economia”, ha destacat el conseller.

Ajudes de la conselleria al comerç local

El suport de la Conselleria d’Economia Sostenible al comerç local es concreta a través d’ajudes directes per a la seua modernització. Així, en 2022 s’han convocat ajudes per valor de 6.345.000 euros en matèria de comerç, consum i artesania.

Aquestes ajudes van destinades a pimes, a entitats intermèdies en matèria de comerç i artesania, a entitats locals i associacions i federacions de persones consumidores i usuàries per al foment de la cooperació interadministrativa, per a l’adaptació d’infraestructures, per a la transformació digital mitjançant l’impuls del comerç electrònic, i per a la millora de l’equipament, de la gestió i dels serveis comercials, tant en les àrees urbanes com en entorns rurals.

Un altre eix d’actuació en suport al consum en el comerç local consisteix a incentivar i difondre entre la ciutadania la importància de consumir a les botigues de cada poble i de cada barri, a través de diverses campanyes, com la que es presenta hui, i mitjançant la instauració del Dia del Comerç Local en el calendari per a la seua celebració tots els anys el dia 25 d’octubre.

A més, Climent també ha recordat que una altra línia d’actuació molt important ha sigut l’ordenació dels horaris comercials i del model de desenvolupament del sector. “En el seu moment arribem a un acord sobre horaris comercials amb les grans superfícies, per a limitar l’obertura de festius i lluitar contra aquesta forma de competència deslleial”. “I des de fa dos anys, està en vigor el Pla d’Acció Territorial Sectorial del Comerç, *Patsecova, que fixa els criteris per al desenvolupament comercial, en coherència amb objectius de qualitat de vida i desenvolupament sostenible”.