Home Alcoi Presentades les conclusions del Pla de Participació del nou servei d’autobús urbà...

Presentades les conclusions del Pla de Participació del nou servei d’autobús urbà d’Alcoi

131
0
SHARE

L’Àgora Oberta d’Alcoi va acollir en la vesprada d’ahir una reunió per a presentar les propostes incorporades al projecte de nou servei d’autobús urbà.

Aquestes propostes són fruit del procés participatiu posat en marxa pel Govern Municipal sobre l’autobús urbà. Va haver-hi sessions en les quals es va informar de la situació actual del servei i s’acullen els suggeriments dels participants.

S’ha donat veu especialment als actuals usuaris que són els que millor poden indicar què els sembla el servei actual, per això es va convidar a participar a totes les associacions veïnals, treballadors del servei, centres educatius de tots els nivells, tots els consells municipals, grups polítics de la corporació, associacions de grups de diversitat funcional, Gent Gran i Aules de la Tercera Edat.

Cal ressaltar que s’han incorporat al text, propostes de centres educatius, associacions veïnals i també dels mateixos conductors.

Entre les propostes que s’incorporen al projecte podem ressaltar algunes com la unificació el cap de setmana de les línies 4 i 5 en una línia que circularà en tots dos sentits i permetrà arribar al Poliesportiu i Cementeri des de pràcticament tots els barris de la ciutat de manera directa.

A més, es mantindrà la línia 2 i 3 en el barri de Batoi el mateix recorregut tant entre setmana com els dies laborables. Per part seua, la línia 1 inclourà els caps de setmana una parada enfront de RENFE i la línea 3 inclourà una parada a la Font Dolça amb servei a demanda.

A més d’aquestes noves propostes, recordem que ja es van presentar novetats com algunes modificacions en les línies amb la pujada a La Salle o Horta Major- Andreu Sempere, i el canvi per als caps de setmana, en els quals es continuaria arribant al Centre, Zona Alta i Viaducte amb un recorregut alternatiu. Amb aquesta mesura es pretén evitar la suspensió del servei en el centre, quan hi ha algun esdeveniment, la qual cosa deixa sense servei a moltes persones. En 2019, es va suspendre un total de 45 dies per diferents motius com a processons, Setmana Modernista, Entradetes, Festes de Moros i Cristians, Nadal, Carnestoltes, proves esportives, etc.

Algunes de les propostes de millora són un canvi en la modalitat de contracte, passant a un contracte de serveis, inclusió de serveis extra mitjançant bossa d’hores, inclusió de microbusos, millores de la informació en temps real a l’usuari i auditoria del servei.

“És necessari conéixer de primera mà què pensa la ciutadania per a poder complir amb un dels nostres objectius principals que és tindre el millor servei possible amb el major rendiment i satisfacció. Amb aquesta iniciativa propiciem la participació, ja que acabarà el contracte i hem incorporat la majoria de les propostes, millores o necessitats per a incloure-les en el nou servei i que tinguen el millor servei possible”, ha explicat la regidora de Democràcia Participativa, Teresa Sanjuán.

“La nostra intenció és que el juliol de 2022 estiga adjudicat el contracte del nou servei, que millorarà l’actual. El personal del Departament de Mobilitat redactarà el millor contracte per a la nostra ciutat i el farà coneixent l’opinió de la ciutadania, hem de tindre en compte que no és un treball senzill, que necessita el seu temps i també cal complir amb tot el procés administratiu.”, ha explicat el vicealcalde, Jordi Martínez.

Una vegada s’ha presentat el projecte a les entitats participants en el procés, el següent pas serà la negociació amb els grups polítics per a incorporar les propostes viables i redactar el projecte definitiu del nou servei d’autobús urbà.