El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha lliurat a Alcoi els distintius del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (Sicted) a 12 serveis del municipi. Francesc Colomer ha destacat que Sicted és un dels “programes fonamentals per difondre i treballar la qualitat”; alhora que ha advocat per “coneixement, experiència i actitud”, valors que considera que són fonamentals.
En concret, s’ha lliurat un nou distintiu Sicted i 11 entitats i serveis d’Alcoi més han renovat els certificats. El nou servei distingit és una fàbrica de cerveses (Cerveses Lluna), i entre els que renoven hi ha habitatges d’ús turístic, hotels i apartaments, museus, taxis, allotjaments rurals, espais protegits, restaurants i empreses turístiques de càtering, espais escènics permanents i comerços.
Així, han renovat els distintius Sicted 11 empreses turístiques d’Alcoi: Casa Severina, casa Timoteu, Expo-museu de la ciutat ‘Explora’, Hostal Savoy, Taxista Jorge Pérez, Masia la Safranera, el Parc Natural Font Roja, el refugi Cervantes, el restaurant Hostal Savoy, el Teatre Calderón, i el comerç Toni Miranda López.
Actualment, Alcoi compta amb un total de 20 serveis turístics amb distintius Sicted que acrediten i reconeixen l’esforç realitzat. Són serveis que aposten per l’excel·lència turística.
Municipi Turístic de Rellevància
Durant l’acte, Francesc Colomer també ha lliurat a l’Alcalde d’Alcoi, Toni Francés, el distintiu que acredita a la destinació la condició de municipi turístic de rellevància de la Comunitat Valenciana. El responsable de Turisme ha posat en valor la feina que realitzen els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per aconseguir ser reconeguts com a Municipis Turístics i ha destacat que es tracta d’un reconeixement “a la proactivitat del municipi amb la defensa d’una sèrie de valors”.
Així, ha explicat que el nou estatut del municipi turístic de la Comunitat Valenciana “reescriu les normes per ser Municipi Turístic”, i ha afegit que “ara no només compten els criteris quantitatius, sinó que també es té en compte tenir una estratègia turística, la lluita contra l’intrusisme, l’accessibilitat, l’hospitalitat o la intel·ligència turística”.